Badeoljer eller såpe.. hva kan man bruke?

Rødtopp82

Andre møte med forumet
Lurer på hva jeg kan bruke av såpe/badeolje? Hva er vanlig å bruke egentlig... eller bruker man ikke før ungen er eldre? Det er jo tross alt ett hav av alternativer over alt. Kanskje greit å bare bruke rent vann?
Men hva med salver? Skal man bruke sinksalve og hva anbefaler folk? Man kan jo bli forvirret av mindre :)

Veit ikkje kva som er vanleg, men ungen blir jo ikkje akkurat skitten. Tenker å bruka vatn og olje, kun vatn tørker fort ut huden (har veldig tørr hud sjølv, så fare for at eg overfører gener av det slaget) Zinksalve er bra på sår hud, men er ikkje alltid nok. Men det er jo uansett ikkje noko ein bruker heile tida.

rent vann med babyolje (feks natusan eller libero) er nok å bade i.

kjekt å ha en mild babysåpe i tilfelle man må vaske litt ekstra innimellom ved mye avføring, eller slikt.

og så når det gjelder sårhet, så sverger jeg til inotyol-salve. den er kjempebra!

----- og ikke våtservietter hjemme, men vaske med mesoft/tørre engangsservietter med vann/olje på.. :)

Rent vann og olje.. Anbefaler å kjøpe en olje på apoteket.. Billig oljene er umulig nesten og vaske bort fra badebalja..

Det går veldig fint med bare vann, og gjerne litt olje. Ellers liker de jo gjerne ( i hvertfall litt etterhvert) å bli smurt etter et bad. Hør på apotek eller helsekost. Weleda har noen gode produkter mener jeg å huske fra sist.. Både til daglig pleie, og ting som feks zinksalve/stellekrem. Ellers har jeg bare smurt stumpen hvis den har vist antydning til å bli sår, og da er det kun inotyol som gjelder. Den lukter ikke all verdens godt, og er litt klissete, men når det kommer til sår hud, er den helt i en egen klasse.. Ellers vet jeg at mange sverger til potetmel ved sår stump, men det har jeg ikke prøvd selv.. Tror veldig på lufttørking og salve:-) Håper jeg ikke bidro til å øke forvirringen her..

Takker for alle råd :) greit å ha ting i orden nå siden det ikke er så altfor lenge igjen :)

Jeg og sverger til inotyol salve..kjempe effektiv ved sår stump. Var så flink til og begynne med og bruke disse klutene man putter i vann men bruker kun våtservietter nå..

Back
Topp