Badeland

Kainy

Betatt av forumet
Hei :)

I går var min lille familie å badet på vannkanten :) Det gikk stråeldne :) Var litt engstelig om det var farlig for babyen. Men har hørt det går bra :) Og jeg svømte, og og rusjet på en liten sklie :) og svømte under vann :) Sammen med min kjøre og hans sønn :) og vår baby i magen :) hi hi :)

Så det var bare helt herlig :) Men guu så vanskelig det er å få bort klor lukten :/ skrubbet og skrubbet og tok masse shampoo i håret.. men lukter klor litt fortsatt :D he he... hmm sånn er det vel med alle :)


Eller ha en flott dag alle sammen :) Ville bare dele dette med alle... og vil gjerne høre om det er flere som pleier å bade som gravid :) og om det er helt trygt!!
 
Hei. Det høres at dere har hatt det gøly på badeland! :D
 
Jeg er på Pirbad en gang i uke til tross jeg er gravid i 7. mnd. Det går fint det og er trygg... [:)] Så lenge du er forsiktig da [:D][;)] 
 
Jeg var på nordlandsbadet forrige uke når jeg og lillemor var å besøkte mormoren hennes.

Det sto det "skyll - bad - skyll - vask" [8D]
dvs man skulle skylde seg godt etter klorbad før man brukte såpe, for å unngå klorlukt.

Ellers, hyggelig med badeland! Vi også koste oss masse[:)]

Har foresten hørt at det er helt trygt, så lenge slimproppen ikke er gått (tror jeg?)..Men det dannes jo somregel ny dersom den går tidlig i sv.skapet..
 
Ta det helt med ro, det er helt trygt. Jeg går til og meg til behandlig i vann for gravide.[;)] Det er kjempe god trening å være i vann, da man ikke belaster noen ledd og hele kroppen får trening. Og nå som man er gravid så er det ekstra godt å være litt "vektløs".[:D]
Å lukte klor er helt vanlig, det sitter i huden. [:)]
 
Hørs ut som om du hadde en fantastisk tid i badeland, så det burde dere gjøre igjen[:D]
 
Så koselig[:D] Herlig å bade... vi skal en tur på vannkanten neste uke tenkte vi[:D]

Men ett lite tips... etter å ha badet i klor... ikke bruk såpe eller shampo når du dusjer etterpå.... bare skyll deg ekstrem godt.
Såpe kapsler nemlig kloren inn i hud og hår... og man lukter klor lenger[;)]
Dette lærte vi på babysvømmingen.... og jeg har prøvd begge deler... og klor lukten sitter mye bedre i når man vasker seg med såpe etter klorbad.
 
høres deilig ut å være i badeland..[:D]
Svømte en del siste svangerskap og ble litt nå i starten på dette.
helt trykt så lenge slimproppen er itakt så er det ikke noe problem...

boblebad skal man være mer forsiktig med..
 
noen som vet hvorfor boblebad ikke er bra?
 
Høres ut som dere hadde det topp!

Jeg har lyst å dra til vannkanten snart med småen og mannen min, håper vi får det til.. Og da tenker jeg å ligge å flyte litt, og tenker at bevegelse i vann er bra for bekkenet mitt.
 
ORIGINAL: Frk august

noen som vet hvorfor boblebad ikke er bra?


Har med overoppheting og infeksjonsfare å gjøre.

Men jeg tar boblebad hjemme... bruker ikke varmere vann enn jeg ellers ville gjort i badekaret...
Og siden jeg ikke har for vane å putte fremmede mennesker i boblebadet hjemme.... og jeg rengjør det selv.. så er jeg ikke bekymret for skumle bakterier[;)]
 
Takk for rådene :) Skal ikke bruke såpe neste gang da.. teste dte ut :)

Jeg satt litt i boblebad.. men følte at det ikke var helt riktig,, så gikk utav igjen :) holdt meg til det vanlige tempererte basseng vannet :)

Å ja det er deilig å føle seg lett som en fjær.. :) Er gøy å bli løftet av samboer uten at man er for tung :D:D

Elsker vann - skulle hatt basseng hjemme! Kunne jo bare samlet all regn vannet som kommer her i Bergen.. blir nok fort fylt opp da !! :D
 
Vi var også på badeland i helgen. Hadde leid hytte på Hovden, så da kosa vi oss der i vannet[:)] Føler meg ikke akkurat kjempe fresh i bikini men men[:D]
 
Så kjekt! [:)]
Kan bade helt til vannet går, da er det infeksjonsfare [;)]
Bobler i boblebad kan virke inn på hjerterytmen til bebissen hvis det er kraftige bobler, så jeg kan ikke bruke jacuzzien i hagen på slutten. Boblebadet inne bruker jeg glatt, bare passer på at det ikke er så varmt [:)]
 
Her er noe av det jeg fant på nett om gravide, svømming og boblebad.

Kopiert fra nettdoktor.no


Svømming:
Det er skånsomt og likevel effektivt å svømme. Hvis du ikke har svømt før, bør du begynne langsomt med å svømme rolig i ca. fem til ti minutter de første tre gangene. Deretter kan du rolig øke til 20 minutter med alminnelig tempo to til tre ganger i uken.

Svømming i vann som har temperaturer på mellom 18 og 25 grader anbefales.
Når du er gravid skal du ikke gå i boblebad eller sitte i varmt vann. Høye temperaturer kan være skadelig for barnet, og selv kan du få soppinfeksjoner i skjeden.
Det er mange bakterier og soppsporer i disse bassengene og motstandskraften din overfor dem er nedsatt når du er gravid. Dette er fordi syrebalansen i skjeden endres under graviditeten på grunn av hormonene.
 
Her er litt flere linker:

http://www.side2.no/helse/article2299660.ece

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_27_og_fosterets_uke_25_kroppen_er_naa_stoerre_enn_hodet


Jeg kan ikke finne noe om att bobler eller stråling er faremomenter....  overopphetning, infeksjon og att blodtrykket blir for lavt er det jeg kan finne.
 
ORIGINAL: MaiGLEDE2011

Hadde tenkt å dra på terapibadet...men blir kasnskje for varmt det?

Blir hvertfall ingen badestue,det er vel ikke bra?

 
terapibad ligger vel på ca 28 grader? det er ikke for vamt, feber vil jo si over 37 grader [:)]
så unngå vann på mye over 37/38 [:)]
 
 
 
Jeg svømmer både i badeland og på gravidsvømming i eget baseng. :)
Kjempe god trening og når jeg er ferdig er alle rygg smertene borte [:)]
 
Heisann
Noen som vet hvordan det er med badeland og ta sklier å sånn
Er 8 uker. Å skal til badeland med jobb i morgen. Å jeg er veldig glad i skliene
 
Back
Topp