Badekar

babylykke25

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Dere som brukte badekar som lindring, hvordan syns der det var?. hjalp det noe.? jeg har tenkt litt på å bruke badekar til å lindre smertene. så vil gjerne høre om deres erfaringer:)

Til meg hjalp det IKKE! Men jeg hadde rier kun i ryggen, så varm dusjstråle var min beste venn :p tror jeg dusja 5 timer den dagen. Var ildrød på ryggen :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skulle bruke badekaret som smertelindring mens jeg ventet på nok åpning til epidural i fjor da jeg skulle føde mitt første barn, og endte opp med å føde i badekar uten annen form smertelindring. Mye fordi det plutselig gikk veldig kjapt til full åpning etter at jeg kom oppi badekaret da :) Synes det var en kjempefin opplevelse og synes badekar/varmt vann hjalp meg mye gjennom smertene. Gleder meg til fødsel i oktober og håper jeg får bruke badekar igjen! Anbefales! :)

Lå i badekar helt i begynelsen av fødselen sist XD det var i grunn digg det altså men hjalp ikke stort når riene ble litt mer intense. Var oppe igjen mange timer før jeg fikk epidural :-P

Jeg brukte badekar sist, det hjulpet meg veldig mye mot smertene:). Anbefales, kommer til å bruke den i oktober også.:D

det høres ut som det er litt forskjellige meninger. for min del er det noe jeg vurderer sterkt. men det beste er vel å vente å se, til dagen er der. takk for svar:) del gjerne fler opplevelser. er førstegangs så alt er jo nytt for meg.:)

Jeg forstår ikke at badekar kan hjelpe mot de smertene jeg,men jeg fikk jo hele rekken av smertelindring. Jeg kommer til å savne lystgass. Men det må jo være en fantastisk opplevelse å føde i badekar!

Jeg synes badekaret hjalp kjempemye :)
Duppet av litt innimellom også ;)
Veldig avslappende :)
Nå som lystgassen er borte kommer jeg til å kreve badekar igjennom hele fødselen :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Rakk da aldri noe sånt på min superkjappefødsel :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvorfor lystgassen er borte?:eek:

Oii..den hjulpet meg mye med badekar sist :(.himmmm lurer på om det blir nok denne gangen med bare badekar!!!:rolleyes:

Lystgassen er fjernet fra st.olavs :S Men dæm har på levanger ;)

tru d va nå me at ansatte vart dårlig.

Syns d var snakk om at lystgassen skulle bort etter hvert over alt? Eller mener jeg feil? Har med at jordmødre og de som skal hjelpe til inne i rommet blir påvirket av lystgassen..

ja den skal nokk bort overalt. men tror enkelte steder får beholde den litt til.

Lå i badekaret frem til pressriene kom...da hjalp det ikke lenger nei...for jeg hadde ryggrier...så da merket jeg ingenting hjalp gitt. men godt før pressriene...glovarmt vann rett på ryggen før pressriene :)

Jeg hadde badekar med min første hjalp ikke jeg ble så varm og svimmel/ kvalm oppi der at jeg måtte utav før det var gått 3 min (men lyst gass hjalp meg heller ikke) ble kvalm av det og..

Var ikke i vann men fikk noen varmeflasker. Synes varmen var irriterende

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dere som brukte badekar som lindring, hvordan syns der det var?. hjalp det noe.? jeg har tenkt litt på å bruke badekar til å lindre smertene. så vil gjerne høre om deres erfaringer:)
Sniker:-) Fikk badekar for lindring da fødselen sto helt fast på 5 cm og jeg hadde hatt vondt lenge uten mye framgang. Var deilig de første 5 min så plutselig ble riene sterkere og heftigere, og ett en times bad hadde jeg 8 cm, da orka jeg ikkr sitte der lenger ! JM sa at enten gjorde vannet så riene dabbet av, eller så gjorde det så de tok deg opp - og sannelig gjorde vannet susen :D Anbefales,! Veldig deilig :D

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Back
Topp