Badekar??????

Mamma*til*4

Flørter med forumet
:confused013 Har hørt at badekar ikke er bra for gravide mtp temperaturforskjellen. Noen som har tanker om dette. Savvvvvvvvvvner så å ta et bad med boka mi :sad010

Aldri hørt om. men har hørt om boblebad. da dette blir veldig varmt og at bobblene kan gjøre en gravid veldig svimmel. det er heller ikke bra å bade etter fødsel, da der er mye bakterier i vannet i et badekar i forhold til en dusj. men jeg bada myyye da jeg var gravid med gutten min. :-)

Har hørt at man skal være forsiktig med varme bad de første 12 ukene. Pass på at vannet ikke blir så varmt at du blir svimmel eller uvel.
Styr også unna offentlige boblebad (pga bakteriene) og rens evt. privat boblekar ordentlig.

seriøst, skal man ikke gå i offentlig bad som gravid? finnes det ikke gravdsvømming da? da kan det da vel ikke være så skadelig? og det er vell tett opp til livmora trodde jeg..? :)

Jeg mente at man skal unngå offentlige boblebad (ikke basseng) de første 12 ukene.
Og generelt være forsiktig med overoppheting hele svangerskapet.

Ikke noe problem å bade når slimproppen har gått heller. Er kun når vannet har gått man skal holde seg unna. :)

Du kan bade så mye du vil helt til den dagen slimproppen din går, til og med da kan du bade i ditt eget badekar hvis det er rent :)
Man kan også ta boblebad, men huske å ikke sitte for lenge og drikke mye vann :)

Back
Topp