Badekar under fødsel

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Hvis man sitter i badekar som smertelindring, har man på seg badetøy eller sitter man naken?

Får som regel håndkle for å ha over brystene og nedentil om du velger å sitte naken. Burde ikke ha truse på da de sjekker deg når du ligger i badekarrey også.

Forstår det slik at du enten tar med en bikini topp eller så får du nok et håndkle:-)

Du kan ta med bikinitopp. Gjerne en som er god og ikke strammer, og som er lett å ta av.

De vannfødselene jeg har sett bilder og video av så var de helt nakne. Du kan pakke med deg en bikinitopp dersom du føler at du vil ha noe på deg.

Nei, jeg bryr meg ikke selv, kan godt være naken jeg :) var bare usikker på om det var vanlig å sitte naken eller i bikini.

Jeg tenker en bikinitopp eller en trenings-BH, nedentil er man vell naken.

Jeg var naken når jeg lå i badekar på kk. Det var ikke noe stress det, siste jeg tenkte på. :)

Hadde badekar som smertelindring. Men jeg var kliss naken.. tro meg. Det er det siste du tenker på ;-)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Jeg var naken når jeg lå i badekar på kk. Det var ikke noe stress det, siste jeg tenkte på. :)
Synes du det hjalp med varmt vann?

Hadde badekar som smertelindring. Men jeg var kliss naken.. tro meg. Det er det siste du tenker på ;-)

Hadde du god effekt av badekaret? Jeg lener meg veldig på det som smertelindring, håper det skal være effektivt..

Jeg har også lyst på badekar. Tror varme hadde hjulpet meg veldig. Kunne egentlig tenkt meg å føde i vann jeg, men det er vel ikke vanlig her.

Synes du det hjalp med varmt vann?

Jeg var jo veldig innstilt på ks, og fikk litt panikk når jeg ikke fikk noe info vedr det. Bare plassert i badekar liksom, med rier som ble hardere og hardere.

Men når det er sagt så var det veldig deilig å ligge i vann. Jeg syns ikke det hjalp på selve smertene men man slapper gjerne mer av, som igjen er hele poenget. I din situasjon ville jeg definitivt brukt badekar. :)

Jeg er jo så natig på å bli bedøvd sønder og sammen, hadde ikke jeg hatt den muligheten så er vann definitivt et valg jeg ville brukt. ;)

Sist hadde jeg god smertelindring i badekar. Lå ca to timer og leste bok og spiste frokost. Gubben satt ved siden av og så på.

Badekar som smertelindring er helt fantastisk spør du meg. Jeg fødte i vann sist også, og skal gjøre det denne gangen dersom alt går etter planen;-) Dempet belysning, rolig musikk og tente lys rundt badekarkanten - veldig avslappende og fint. Anbefales av meg i alle fall:-)

Var naken, men med et stort håndkle rundt meg nedi vannet. Jeg hadde forøvrig ingen effekt av badekar. Varmt, klamt, ubehagelig. Og virket latterlig på meg at når jeg hadde så vondt skulle jeg liksom sitte oppi der med telys på kanten og "slappe av"... Samme med akupunktur, baaaare tull for meg, føler det var et forsøk på placebo. Epidural <3 !!

Badekar og 30/70 med lystgass var eneste smertelidring jeg hadde. Lystgassen funka ikke på meg i det hele tatt, men badekarret var min bestevenn. Lå der i 3 timer og sovna mellom riene til slutt. ;)

Håper de har badekar her! Vil føde i badekar. Synes noen sa til meg at de ikke har den muligheten her. Det er så kjipt! Skal til jordmor for kontroll i morgen, så får jeg spørre litt om det. Var hos legen i dag, men han visste ikke.

Hadde du god effekt av badekaret? Jeg lener meg veldig på det som smertelindring, håper det skal være effektivt..

Vel.. egentlig ikke. Men de hadde tappet i altfor varmt vann og jeg med klaustrofobi og lavt blodtrykk takler ikke for mye varme :-/ Men prøver igjen denne gang også - med beskjed om kaldere vann og at jeg skal kunne avbryte hvis jeg ønsker det!

Back
Topp