Badekar i 3 trimester

Solbæra

Forelsket i forumet
Hei.
Jeg har så lyst å bade i badekaret men er så redd for at det kan skade babyen. Hva bør ejg eventuelt ta hensyn til hvis jeg skal bade?

Bader dere?

Hei.
Jeg har så lyst å bade i badekaret men er så redd for at det kan skade babyen. Hva bør ejg eventuelt ta hensyn til hvis jeg skal bade?

Bader dere?

Det er ingen problem. Dersom slimproppen eller vannet har gått skal du være mer restriktiv, men akkurat de to tingene vil du merke :)
Pass på hvor varmt vann du bruker og hvor lenge du ligger, altså ikke kokvarmt vann, men man kan ha godt og varmt vann altså, tenk på at folk har gravidtrening i varmt basseng hele svangerskapet :)

Badekar er topp! Jeg skal unne meg mer badekar fremover nå, sist var jeg ofte i svømmehallen, men nå er alt stengt. Jeg har vondt i hele kroppen og vann er deilig :)

Det du sikkert har hørt om at kan være farlig er badstu, dampbad og boblebad i høye temperaturer over tid, der man kan oppleve å bli overopphetet. Det er selvfølgelig ikke bra, men de færreste har det varmt på badet hjemme! :) Står litt om det her: https://nhi.no/familie/graviditet/s...d-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/?page=2

Back
Topp