Badebleier

marihøna30

Elsker forumet
Finnes de i mindre str. enn de fra 7kg fra Libero? Lille tuppa mi er ikke 7 kg ennå, og 2 bleier passer fint ennå...
Hva bruker dere andre?

Da vi gikk på babysvømming med storebror ville de at vi skulle bruke sånne små badebukser for baby. Ser nesten ut som nettingtruser, bare i hvite og blå/rosa stripeter. Så vi brukte ikke babdbleier før han var ca 7 mnd i syden...

Vi fikk streng beskjed på babysvømmingen om å bruke badetruser, og ikke de badebleiene.. Er vist mer forurensende for badevannet å bruke sånne badebleier. De anbefalte da disse badetrusene, som er i frottè på utsiden.. Fikk kjøpt den på den lokale butikken for babyutstyr [:D]

Vi å bruker badebukse på svømminga.

Vi har kjøpt fra Imse Vimse på nettet de er så søte [:)]

Hmm, på dette kurset har vi bare fått en sms om når vi starter, ikke noe mer... hadde liksom håpe på noe sånn info som hva som er anbefalt og hva man bør ha med eller tenke på... Så fler tips mottsa med takk!

Eg har brukt libero sine på 7 kg til Elias siden han var 7 uker gammel. Og da var han i underkant av 5 kg... Gikk helt fint. Ellers ser eg at de har mindre bleier på apoteket her hvor eg bor [:)]

Vi måtte kjøpe bleier i butikken i svømmehallen. De har nemlig ikke badebleier for under 7 kilo andre steder.

Noe som er teit. og nå har vi badetruse men de må man vel ha en ekstra bleie under. :S aah... FRUSTRERENDE

Begynner på babysvømming på mandag, var på infomøte i går, å da måtte vi kjøpe badetruse fra Imse Vimse,fikk ikke bruke badebleier[:)]

Tipper jeg bruker 7 kg bleiene jeg. Tror det funker[:)] Ellers kan du ta turen innom apoteket og kjøpe sånne Huggis bleier. Du får også kjøpt mindre badebleier enkeltvis i Ankern[:)]

ORIGINAL: anahen

Tipper jeg bruker 7 kg bleiene jeg. Tror det funker[:)] Ellers kan du ta turen innom apoteket og kjøpe sånne Huggis bleier. Du får også kjøpt mindre badebleier enkeltvis i Ankern[:)]

Anahen, jeg orker da ikke trille til Ankern for å kjøpe bleier... Er ikek hver dag vi har bil lenger.. Dumme mannen som klarte lappen!! Lurer litt på om jeg skal bestille ei sånn badetruse fra imse vimse... hmm, men om hef skal ha s eller m når snuppa er 6,4 nå... Glede seg til onsdag!!! Må prøve å finne noe jeg kan bade i også... hm, det hadde jeg glemt!

De har Huggies Little Swimmers str 4-6 kg på litt store Rema 1000 butikker.

Nå har jeg ikke lest kommentarene her - MEN badebleier er en veldig teit ting. De er ubehagelige for barnet, barnet får beveget seg mindre - samt at den vil flyte seg oppover, sånn at rompe peker i overflaten og hodet blir dratt under.. (forestill deg en badeand).. Så om det er til babysvømming så kjøp badetruse som de (fleste) anbefaler

ORIGINAL: Frøken Lillan

Nå har jeg ikke lest kommentarene her - MEN badebleier er en veldig teit ting. De er ubehagelige for barnet, barnet får beveget seg mindre - samt at den vil flyte seg oppover, sånn at rompe peker i overflaten og hodet blir dratt under.. (forestill deg en badeand).. Så om det er til babysvømming så kjøp badetruse som de (fleste) anbefaler

Jeg har brukt badebleier på alle mine tre. ingen av dem som flyter med rompen opp. d er med vanlige bleier, for de tar til seg tiss og blir fylt opp. badebleiene tar ikke til seg vann el tiss, så da er d akkurat d samme som badetruse (for har brukt d også). så er pga vanlige bleier en anbefaler redningsvester som er et par kg mer enn ungen.

når vi bader, holder jeg Benjamin bare med en hånd under nakken, og han flyter som bare d!!![:)]

ORIGINAL: Frihet

Jeg har brukt badebleier på alle mine tre. ingen av dem som flyter med rompen opp. d er med vanlige bleier, for de tar til seg tiss og blir fylt opp. badebleiene tar ikke til seg vann el tiss, så da er d akkurat d samme som badetruse (for har brukt d også). så er pga vanlige bleier en anbefaler redningsvester som er et par kg mer enn ungen.

når vi bader, holder jeg Benjamin bare med en hånd under nakken, og han flyter som bare d!!![:)]

Hva er da vitsen med badebleier om de ikke tar til seg tiss/bæsj? Da gjør vel en badetruse samme nytten? [8|]

ORIGINAL: FlaksiMummy

ORIGINAL: Frihet

Hva er da vitsen med badebleier om de ikke tar til seg tiss/bæsj? Da gjør vel en badetruse samme nytten? [8|]

de holder på bæsj[;)] og d har en vi gikk på bading med erfart[8D] men tiss går rett gjennom.

Jenta mi har str s i badebleie fra imse vimse! Hu er 5,5 kg og den er ikkde så stor. Hadde tatt str m hvis jeg var deg[:D]

Må bare si at jeg lo godt av kommentaren din frøken lillan

så plutselig for meg 12 babyer duppe rundt med rompa i været i bassenget

det er foreløpig ingen"babebabyender" på babysvømminga våres selv om noen av de bruker badebleie[:)]

Deler ikke denne erfaringen... Har badetruse også, men har ikke testet den ennå pga er såpass fornøyd med badebleiene.

Back
Topp