Badebleie vs badebukse

FintFerdig

Betatt av forumet
hvordan er det når man skal ha baby med i basseng, er det nok med bare badebleie, eller må babyen ha badebukse utenpå bleien?

Vi har gått på babysvømming siden 3 mnd, kun brukt badetruse:)

Badebleie eller bukse som sitter godt fungerer for små barn, målet er at eventuell bæsj ikke skal komme ut i vannet.

En av delene holder, vi har kun brukt badetruse på min helt fra babysvømming når han var 3 mnd :)

Holder med en av delene. Foretrekker bare badebukse her, da jeg føler den er lettere å bevege seg i

I Sandnessjøen måtte vi kjøpe badetruse/bukse fordi de mener det er sikrere. Du får ikke lov å bruke badebleie.
Men vi bader nå ofte hjemme, så gjorde ingen ting. Mer miljøvennlig og tipper jeg

Har nesten kun brukt badetruse/-bukse til mine. Føler de beskytter bedre mot ev. bæsj i vannet enn bleiene, for trusene kan du stramme godt rundt både livet og lårene.

Noen badehaller har egne regler for dette. Der vi gikk på babysvømming måtte babyene ha badebleie, men har også hørt at enkelte steder krever badetruse. Ville faktisk ringt og sjekka på forhånd.

Bruker som regel badebleie. Hadde kjøpt badetruse men der vi var ville de at vi skulle bruke badebleie, så da har vi bare fortsatt med det.

I vår svømmehall er det påbudt med badeBLEIE, men siden jeg ser så mange babyer med badebukse har jeg derfor lurt på om de har badebleie inni. Synes badebleie alene virker så «utett»....

Takker for denne tråden. Har vert så usikker selv. Så jeg har brukt begge deler. Men fra nå av blir det bare badebukse med funksjon at ting ikke kommer ut av den...

Der vi skal begynne på babysvømming er det påbudt med badetruse med stramming i liv og lår. Altså ikke sånn engangsbadebleier. Og ikke bleie inni trusa, fordi det blir tettere uten visst nok.

Vi har bruke bæsjebleie,men oppdaget nå i helga i plaskebasseng ute at den ikke holder bæsjen i bleien .... samboer har hatt han på babybading,men heldigvis har han ikke bæsjet. Skjønner etter det ikke poenget med badebleie, for den holder ikke bæsj en gang.

Back
Topp