Badebalje!

fruluna

Forumet er livet
Må høre med dere erfarne jenter her inne.. [:)]

Har ikke lyst på stellekommode, så vi tenkte å kjøpe løs stellematte og legge oppå en vanlig kommode.
Men da må vi kjøpe løs badebalje også. Noen som har noen erfaring med det?
Er det veldig tungvint i forhold til å ha stellekommode der alt er i ett?

Og hvor gamle bør barna være før de kan være med inn i dusjen?
 
Hei! Synes det høres lurt ut å kjøpe badebalje utenom... Har selv balje i stellebordet men bruker den aldri... Kjøper du balje utenom,er de mye større og du kan ha glede av dem lengre...Så lenge strålen i dusjen er behagelig kan du ta med deg minsten i dusjen så fort du føler det trygt selv....De elsker kroppskontakten... Men vær forsiktig... De blir utrolig glatte,så styr unna oljer... Mange babyer får litt "fnatt" av å være nakne den første tiden men det finner du ut av.... Det går over... kos
 
Helt enig med Trine5 [:D]

Har selv kjøpt bare en stellematte å lagt oppå en vanlig kommode å en balje utenom... syns de fungerer veldi greit! [:D]
Lille prinsessa her i huse har allerede badet og dusjet sammen me oss, å stor trives! Kanskje bedre enn å bade i si ega balje oxo [:)][:)]

Klem fra oss [:D]
 
Heisann.Vi har skaffet oss badebalje siden Martine Isabelle er blitt for stor til å bruke den som fulgte med stellebordet, og vi ikke har noe plass på badet.Dermed fungerer det utmerket med en balje.Enkelt å bruke.
Har også hatt henne med i dusjen siden hun var nyfødt, for på barsel så viste de at babyer liker heller å dusje enn å bade.DEt har fungert veldig for oss, syns det er enklere også:)
 
Aldri hatt stellekommode...Har hatt stellematta på vaskemaskinen,og balja på dolokket![;)]
Men om du har badekar så har man en slik kjekk liggesak så baby'n ligger trygt der,og du kan ha i litt vann i badekaret eller dusje mens den ligger der! Den skal jeg kjøpe inn denna gangen ihvertfall- kommer nok til å veksle litt mellom den og balje,men synes de nvar skikkelig genial!
 
Jenny har badet to ganger sammen med pappan sin i badekaret vårt.
Enda ikke dusjet men det er vel ikke lenge til.

Hvor ofte bør de egentlig bade da?
Jenny badet sitt første bad når henne var 8 dager
og så badet henne når henne var 12dager. Kan de nå bade oftere?
Vi har som oftes vasket henne og små badet henne i vasken vi da.
Har hørt at de ikke bør bade så ofte når de er så små, stemmer dette?
 
Takk for gode råd og svar!
Da er jeg helt overbevist om at jeg ikke vil ha stellekommode [:)]

Tusen takk jenter
 
Jeg har hatt beggedeler men må si at jeg har vært mest fornøyd med løs badebalje som kan stå rett inn i en dusj eller et badekar. Kjøpte en badebalje der babyen kunne ligge helt selv mens den badet og jeg hadde begge hender fri til å vaske og kose. Det var praktisk det. Da var det en slags stopper der rompen kom så barnet ikke kunne skli ned i vannet og ryggen var støttet godt opp samt på sidene. babyen var trygg som bare det, men selvfølgelig kunne jeg ikke gå fra det turte jeg ikke. Å anbefale på det varmeste hvis du skjønnte hva jeg mente[:D]
 
Vi har heller ikke stellebord til jenta vår. har ei stellematte oppå vakskemaskinen. fungerer ypperlig og tar liten plass. men må no bare anbefale på det varmeste å kjøpe tummy tub badebøtte. den er helt super for babyer. babyen "sitter" selv i bøtta, man tremger bare å støtte hodet. også har de vann helt opp til halsen. de hundrelappene ekstra den koster i forhold til vanlig balje er det verd å bruke!
 
Har hatt lyst til å kjøpe den tummy tuben, men hvor lenge bruker de den da? Og kan jeg putte en nyfødt oppi der liksom?
Mye spørsmål, men jeg har liksom INGEN erfaringer med små barn i det hele tatt.. [;)]
 
Mens de er små trenger de ikke bades hver dag liksom...Da har huden lett for å tørke ut mye mer! Og gjerne bruke olje,ikke såpe.
Barna her har vel bada 2-3 ganger i uka siden de var små...[;)]
 
vi brukte tummy tub fra Mathilde var helt nyfødt. har ei venninne som bader 1-åringen sin i den!
 
Back
Topp