Badebalje vs. badekar?

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Regner med at alle som ikke har badekar skal ha badebalje, men hva med dere som har badekar? La ut utstyrslista med ting vi har og trenger på bloggen min og fikk kommentar på at jeg ikke trengte noen sånn "sittestol" til å ha i badekaret, men at jeg heller burde skaffe en badebalje... 

Så hva er deres meninger/erfaringer med dette?

Vi har badekar, men vi kjøpte også badebalje og fikk lånt en sånn liggestol ting til babyen.
Jeg fikk aldri til å holde snuppa når ho skulle bade, så jeg var avhengig av den stolen. Eterhvert som ho ble større, bada ho i badekaret i en sånn badestol..
Kommer til å gjøre det samme med babyen her også..

Jeg har badekar,badebalje og sånn sitte/liggestol.... har hatt de hver gang og liker de best. Badekaret tas ikke i bruk før rundt 1 år tenker... Lettest med balje :) (jeg ska ha sånn kommode med balje inkludert!

Vi har badekar, men kommer til å bruke badebalje på stativ. Vi er av dem som syns at badestolen er totalt bortkasta, selv om jeg vet om mange som syns det er kjempegenialt å ha i balje. Vi brukte den et par ganger før vi kasta den.

Vi har badekar, men skal kjøpe badebalje med stativ også.

Synes det er lettere å bade de små, når man kan stå ved siden av å holde. Tenker at det blir krunglete å bade de nyfødte i badekar.
Sånn stol har jeg aldri prøvd. Tenkte kanskje å prøve nå, men blir uansett i balja den første tiden.

Jeg har badekar, badebalje og sånn stol. Det er veldig praktisk med stol og jeg liker å bruke den i badekaret, siden badebaljen er stor og må settes nede på gulvet. Da er det enklere med badekar og jeg slipper å tømme baljen etterpå.

Vi bada snuppa vår i vasken de første ukene, etterpå i en badebalje, og når hun rundet 1 år, tok vi i bruk badekaret. Kommer til å gjøre d samme denne gang. Ser ikke behovet for en sånn badestol....

når Amalie kom til verden hadde vi badekar, men jeg kjøpte alikkavel den plastbalja på IKEA.
Når jeg orket så badet og koste jeg meg sammen med henne, men når vi skulle ha et kjapt bad var det 10000 ganger bedre å sette balja på vasken og plaske henne der.
Ikke søren om ryggen min tåler å stø bøyd over badekaret.

Sittestolen har vi, og jeg hadde ikke klart meg uten!
Det er den mest geniale "ikke nødvendige" tingen vi kjøpte til henne.
Der lå hun helt trygg og rolig fra første dag (den kan justeres) og hun kan fortsatt bruke den (16 mnd gammel nå) DEN har virkelig reddet ryggen min og kosen med bading. Babyen blir ikke utrygg i den og man har sååå god kontroll :D

Det å bade og dusje med barnet er forresten en kjempekoselig ting.
Her dusjer vi fortsatt sammen og vi storkoser oss. Skikkelig mamma og Buffen tid :D

vi har fått badebalje med en sånn liten propp i bunnen slik at vi slipper å velte den for å tømme den, så vi skal sette den i dusjkabinettet, den har føtter og alt så den ikke skal skli :)

tror den er kjøpt på barnas hus :) hvis problemet er å tømme den etterpå liksom :)

Back
Topp