Bade?

Babybambi91

Glad i forumet
Septembermødre <3
Kan vi som gravide bade ute i sjøen? :P
Nå er det jo så utholdelig varmt om dagen så hadde vært godt og kunne kjølt seg ned litt :)

Lurer litt på det jeg også. Vannet her er såpass kaldt at det er for spesielt interesserte.

Det tror jeg vi kan :) hvorfor ikke tenker jeg ? Har ikke hatt muligheten til det selv, men hadde det vært et vann eller en sjø her hadde jeg hoppet uti, uten tvil. Holder på og renne vekk med 32 grader i skyggen :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Aldri hørt noe annet:) Eneste basseng man gjerne skal være forsiktig med, og bytte raskt etter bad så man ikke går med fuktige klær nedentil:)

E vel helst etter slimproppen e gått at ein skal vera forsiktig med bading. Di anbefale jo blandt anna bassengtrening til gravide!?! Ellers kan ein berre bada tenke eg. Har i allefall sjøl bada i sjøen idag å da va deilig;-)

Jeg har hørt at man ikke bør bade når det er for kaldt i vannet pga at man er mer disponibel for urinveisinfeksjon, men hvis man passer på å skifte med en gang man kommer opp og ikke fryser etterpå bør det vel gå greit!
Har også hørt at man ikke bør bade etter at slimproppen er gått, men hvordan vet man det? Er det åpenbart ved f.eks dobesøk?

E vel helst etter slimproppen e gått at ein skal vera forsiktig med bading. Di anbefale jo blandt anna bassengtrening til gravide!?! Ellers kan ein berre bada tenke eg. Har i allefall sjøl bada i sjøen idag å da va deilig;-)
Tenkte mer på i utlandet, plasser med barn og gjerne steder det ikke er fullt så hygenisk.

Jeg har hørt at man ikke bør bade når det er for kaldt i vannet pga at man er mer disponibel for urinveisinfeksjon, men hvis man passer på å skifte med en gang man kommer opp og ikke fryser etterpå bør det vel gå greit!
Har også hørt at man ikke bør bade etter at slimproppen er gått, men hvordan vet man det? Er det åpenbart ved f.eks dobesøk?
slimpropp er en litt tykk slimete lang tråd :p man skjønner det er slimproppen når man ser den ;) vanskelig å forklare.. ser ut som en tjukk seig ansamling av utflod/slim..

Det er vel bare de siste ukene man skal unngå bading tror jeg.
Vist Slimproppen har gått kan man få infeksjon.
Ingen tvil om hva som er Slimproppen når man ser den. En slags klump var det på meg. Blodblanda og slimette. Gikk ikke før enn rett før fødsel med førstemann. Med andremann gikk den noen dager før.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

ser ingen grunn til å la det være hvis man har lyst :) (og slimproppen sitter som den skal så klart)

Har bada som bare det i sommer.. skikkelig deilig å kjøle seg ned å være vektløs.. :) Men bader i korte faser for å ikke bli for kald og hyppig for å ikke bli for varm :) Har jo vært litt av en sommer å gå gravid i for å si det sånn!! :)

Så lenge slimproppen er på plass og man ikke blir for kald, så kan jeg ikke se noen grunn til å la være å bade i sjøen :)

Back
Topp