Bade i 34 grader?

Minnimagen

Betatt av forumet
Hei,
Jeg har meldt meg på gravidsvømming i en svømmehall i nærheten, og fikk en bekreftelsesmail nå. Men der står det at vannet holder 34 grader... Er ikke det altfor mye for babyen?

Norsk helseinformatikk skriver på nett at svømming og vanngym er regnet som fin aktivitet for gravide, men vannet bør ikke være for varmt. Og ikke varmere enn 32 grader.

Ble veldig usikker nå...

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...arme-bad-og-badstu-i-svangerskapet-40239.html

Kan aldri tro det er et stort problem at det er 34 grader. Er forskjell på dét, og det å sitte og koke i 40C på spa. De lærde strides veldig om hvordvidt det er "farlig" eller ei med f.eks en tur i eller to steam eller sauna :) (utover det at man kan bli svimmel, og besvime). Har lest myyye om dette da jeg elsker å reise på spa, og kose meg i våtspaet.

Kan heller ikke se for meg at 34 grader er skadelig. Da er det jo farlig å bli svett da :p Kroppen er jo 37 grader når du ikke trener. :)

Sniker fra september-16. Jeg badet i nærnere 38-39 da jeg var høygravid her hjemme. Det tok mye av smertene. Men jeg drakk iskald drikke hele tiden, og reiste meg om jeg kjente ubehag:)

Leste på en svensk side at varme bad ikke anbefales de første 12 ukene. Så når du er forbi de ville jeg ikke vært bekymret. Men pass på hvis du føler at du blir for varm. Sønnen min går på terapisvømming og det vannet skal være 34 grader. Jeg har aldrig opplevt å føle meg for varm i det.

Back
Topp