R
RoseBusk
Guest
Hvordan var nå dette igjen? Hoppe rett uti eller vente litt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er bare en gammel myte. Men skal man svømme langt eller gjøre store anstrengelser kan man bli uvel eller slikt om man nettopp har hatt et større måltid, så det er vel ikke lurt. Men er tull at man får krampe eller tarmslyng av normal bading etter middag.
Antar at det er mitt innlegg du sikter til hvor jeg forklarer normal fysiologi. Står ikke at en får tarmslyng der. Det gjør en heller ikke. Men krampe kan en få, fordi musklene krever mer oksygen under svømming og kroppen prioriterer fordøyelsen foran skjelettmuskulatur. Men da er det snakk om langdistansesvømming og hard aktivitet. Ikke litt leking i vannet i strandkanten.
Siktet ikke til noen, svarte rett på hi. Men det jeg skriver er jo samme som deg, altså vanlig bading og ikke heavy svømming.
Da misforstå jeg, men syns det var merkelig at du skrev at det var det med krampe og tarmslyng var tull rett etter at jeg forklarte fysiologien bak det. Derfor antok jeg at det var meg du siktet til.