Bade baby

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Hvordan gjør dere det? Og når?
Vi har badet to ganger og endt med illsint baby begge ganger [emoji21]
Første gangen mistenker vi at vannet var litt kaldt, og nå i kveld var ho kanskje litt sulten.

Så gode råd og tips mottas med takk!

Ellers blir det dusjing neste! Hadde håpet å få til babysvømming etterhvert, men ser ikke for meg at det er vits i om ho fortsetter å bli så sinna ved bading....?
 
Foreløpig badet han 2 ganger, gjort det like etter mating. Tapet i vann med litt olje og kjenner med albuen nedi vannet for å tilpasse temp. Virker som han liker det foreløpig [emoji5]

Håper det går seg til for dere [emoji173]️
 
Hoffda, lille vår er jo nå blitt 7 mnd gammel, jeg hører ikke helt til på gruppa jer da men sniker inn en komentar uansett jeg, jeg har alltid badet vår lille på kvelden før sengetid å rett etter mating. Hu har altid elsket å bade, men hu skrek veldig i starten når hu var ferdig å bade..

Dette tror jeg har med det å gjøre at alt av bevegelser er lettere i vann, å når jeg tok henne opp var tyngdekraften veldig mye sterlere.. å tror at det ble tyngere for henne å bevege kroppen.. er bare en teori jeg har.

Nå glemte jeg jo å spørre om din ble sinna i vannet eller etter bading?
 
Vi har badet når hun har vært godt våken og nymatet! Brukt varm klut over magen for å være sikker på at hun ikke fryser.
 
Badet nettopp for første gang - vår ble også sur Hehe. Tenker vi bare før prøve oss frem :)
 
Vi har badet en del ganger i vask på grunn av bleieutslett og noen ganger i stamp. Sørger for at hun er mett og at vannet er rundt 40 når vi gjør henne klar (kler av osv) Temperaturen synker raskt så den er passe når vi er klar til å ta henne oppi. Begynner med å vaske ansiktet, vasker så håret og jobber oss nedover. Har håndkle klart på stellebordet til vi er ferdig.
 
Vår har også vært illsint de gangene vi har badet ham..
 
Husker fra første frøkna mi, hun var ikke så fornøyd hun heller, men det kom seg etterhvert. Er jo litt uvant i starten og kan jo ha vært litt kjølig eller noe
 
Ikke badet enda. Vasker heller med klut nå som hun er lita, så får hun bade når hun blir større. Er 1mnd nå :)
 
Ta med i dusjen da vel. Er veldig koselig.

For bading har det vært viktig at vannet er varmt nok, lufta er varm nok og stemninga er avslappet.
Tuller og koser vi har bad vært gøy, er vi stressa blir det kjipt for oss alle
 
Min eeeelsker å bade, hun blir helt salig og sovner i vannet. Vi bader henne når hun er mett og tilfreds, vannet måler vi til 38 grader når vi senker henne nedi. Legger en våt klut på magen og heller varmt vann over bakhodet.

Hun nyter :)
 
Hoffda, lille vår er jo nå blitt 7 mnd gammel, jeg hører ikke helt til på gruppa jer da men sniker inn en komentar uansett jeg, jeg har alltid badet vår lille på kvelden før sengetid å rett etter mating. Hu har altid elsket å bade, men hu skrek veldig i starten når hu var ferdig å bade..

Dette tror jeg har med det å gjøre at alt av bevegelser er lettere i vann, å når jeg tok henne opp var tyngdekraften veldig mye sterlere.. å tror at det ble tyngere for henne å bevege kroppen.. er bare en teori jeg har.

Nå glemte jeg jo å spørre om din ble sinna i vannet eller etter bading?
Blir sinna idet vi kler av og ikke fornøyd før ho har fått litt klær på igjen....nå sist hiksta ho lenge etterpå også....
Min eeeelsker å bade, hun blir helt salig og sovner i vannet. Vi bader henne når hun er mett og tilfreds, vannet måler vi til 38 grader når vi senker henne nedi. Legger en våt klut på magen og heller varmt vann over bakhodet.

Hun nyter :)
Det er sånn eg hadde håpa det skulle være å bade! Kan sikkert mate litt mer før bading.....
Ta med i dusjen da vel. Er veldig koselig.

For bading har det vært viktig at vannet er varmt nok, lufta er varm nok og stemninga er avslappet.
Tuller og koser vi har bad vært gøy, er vi stressa blir det kjipt for oss alle
Prøver nok dusjen neste ja, så får vi se hvordan det går. Ellers kommer mamma og pappa på besøk til helga, vi får be de prøve....
 
Ingen av mine har likt å bade når de var nyfødte, men det har vokst for på de, så en har tidsnok en glad og blubben sprellebaby som spruter halvparten av badevannet ut på oss der den spreller i vannet :)

Her prøver vi å bli ferdig med badinga så fort som mulig. Hun liker også best når vi snur henne med ryggen opp (altså så hun har ben, runpe og mage ned i vannet). Da slutter hun å gråte, så snur henne fortest mulig til den stillingen, etter vi har vaska fjes, hode og overkropp.

Klut på magen, som mange anbefaler, er lurt. Ellers kan en passe på at baby har fotkontakt med fotenden av badekaret - da kan de føle seg tryggere. Og noen trives best i sånne "tummy tubs" som skal føles litt som å være i livmora. Ellers er det veldig greit å dusje med de heller :) Og da blir dere rene begge to, så multitasking :D
 
Blir sinna idet vi kler av og ikke fornøyd før ho har fått litt klær på igjen....nå sist hiksta ho lenge etterpå også....

Det er sånn eg hadde håpa det skulle være å bade! Kan sikkert mate litt mer før bading.....

Prøver nok dusjen neste ja, så får vi se hvordan det går. Ellers kommer mamma og pappa på besøk til helga, vi får be de prøve....

Veldig greit å kunne spørre egne foreldre om hjelp ja.
Mamma viste meg triks for å vaske rumpa på baby i vasken når bleia hadde vært skikkelig ekkel. Veldig greit å kunne.
 
Dere klarer vel ikke å vaske håret ogsånt når dere dusjer med baby?[emoji23]
Pappaen står klar til å ta baby, så jeg får vaska meg. Eventuelt kunne jeg vaska meg selv først mens baby lå på badegulvet, og tatt inn baby helt på slutten av dusjen.
 
Heisann,

Jeg fant noen artikler til deg jeg, kanskje de kan være til nytte?

Slik bader du den nyfødte babyen, film laget av Babyverden

Hvor ofte bør babyen bade, laget av Libero

Film av tvillinger som bader

Film av avslappet baby som bader

Stell av den nyfødte babyen, laget av Libero

Håper du fant noe nyttig her :)
Leste den første før første badet, mye nyttig [emoji106]
Tror nok det blir klutevask fram til helga, så skal mamma og pappa få prøve seg [emoji106][emoji4]
 
Jeg bader den lille i vasken så hun kan sparke fra i kanten. Klut på magen og masse kroppskontakt (har bar overkropp selv, det blir fort vått). Hun koser seg, men når det er sagt så brukte jeg nokså lik metode på storebror, og han hatet å bade frem til han var 3-4 måneder.
 
Back
Topp