Bad osv.

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor ofte bader dere de små?
Har dere noen spesielle rutiner/ting dere gjør da?
Bruker dere shampo osv., eller kun olje?

Og dere med babyer med hår; børster dere håret?
Ser det finnes babybørster, men ser for meg at det er ubehagelig for de små?
Eller blir det som hodebunnsmassasje for de? Hi hi!

Bader vel 1-2 ganger i uken ca... Er det lite? Det var hvertfall det de sa på sykehuset at det var nok :) Bruker pittelitt sjampo (Dr Greve sin babyshampo) på hodet,og et par dråper olje i vannet etter jeg har vasket ansiktet. Mine har ikke så mye hår,så børste er unødvendig enda her,men det finnes jo sånne børster med helt myke "hår",de er vel bare myke på babyen sitt hode vil jeg tro! :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Jeg børster ikke hår :p

Har ingen rutiner ang bading, bader kanskje 2 ganger i uka :) spørs hvordan hu lille er på kvelden :) er hu urolig så gidder jeg ikke å bade :)

Lillefrøkna har litt hår, men ikke noe som jeg børster enda.
Har ikke noe rutiner på blandingen, men det blir ca 2 ganger i uken. Har bare vann og litt olje i vannet.

Bader ca to ganger i uken. Hun elsker det :) Bruker litt olje i vannet, men ikke noe såpe. Har lite hår, så børste trengs ikke.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Må legge til at det må gjerne bli et ekstra bad nå megableien kommer... Den som tyter ut alle åpninger :p

Bader han omtrent 2-3 ganger i uka, ofte etter mye gulp, melkesøl eller store bleier:) han har ikke så mye hår å gre så børsting er unødvendig.

Har vært én gang i uken, for han har vært så tørr så har ikke turt mer. Men nå har han begynt å gulpe en del, så må nok øke til 2-3. Bruker babyshampo/såpe fra Weleda i vannet, og litt babyolje fra samme merket på han etterpå.
Ikke nok hår å gre.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Jeg bader et par ganger i uka :) Bruker litt olje i vannet fordi hun hadde litt tørr hud. Husker ikke navnet på oljen, men den er super god :) Gjør huden god og myk uten at hun blir klissete og seig etterpå :) Hun har masse hår, men børster ikke. Håret floker seg jo ikke enda så det er vel ikke noe vits i og børste det enda ;)

♡Prinsesse 14 juli♡

Her bades det en gang i uken, men vasker han med klut hver eneste dag.

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

I det siste har hun fått badet hver 3. dag. Da som regel etter en stor bleieladning der bading må til for å få det rent :P Bruker kun litt olje i vannet, og trenger ikke børste håret.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Alt etter behov, men ikke for ofte.. Er hun full i gulp så er det greit å få et bad. Bruker litt olje og litt dusjsåpe fra dr. Greve. Noen ganger får hun være med i dusjen.. I går kveld når hun var veldig urolig , så da tok jeg henne med meg i badekaret.. Hun storkoste seg, fekk gode smil da :)

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Har ingen rutine på det, men har badet ca en gang i uka.
Bruker olje.
Masere forsiktig hodebunnen med kluten forgå få bort dette fettlaget litt etter litt.
Ser ut så han nyter det ;)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Vi bader hver 2.dag, men det er fordi han har vondt i magen hele tiden og slapper av når han bader. Bruker olje i vannet. Håret trenger ikke å børstes, legger seg så fint etter han har badet:)

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Vi bader/dusjer henne hver 2. Til 3. Dag. Når hun bader har vi noen dråper badeolje i vannet. Shampo bruker vi ikke foreløpig, hun har ikke så mye hår. Børste bruker vi heller ikke, men jeg frotterer håret og hodebunnen med en klut etter bad, for å få vekk tørr hud osv. Fra hodebunnen.

Vi har badet han en gang i uken, men bruker ikke noe spesielt i vannet enda :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

har ikke kommet i noen rutine enda. Hun har bada to ganger sia hu kom til verden :) vasker med klut å vann hver dag :) har masse hår men børster ikke ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*Har vært sønnfødt20.12/11*
* Sladrer med Lillemirakel *

Bader annenhver dag, har litt lactasyd (? Skrives det sånn??) i vannet, ingen shampo sjøl om ho har masse hår. Nett før vi er ferdig har vi i litt vanlig olivenolje i vannet:) bruker ikkje hårkost -trengs ikkje :)

Badingen blir litt sporadisk, kanskje et par ganger i uken etter at hun har gulpet mye. Hun har litt tørr hud, så jeg har babyolje i badevannet etter å ha vasket håret (ingen sjampo enda). På tross av alt håret bruker vi ikke noe børste enda.

Nå har vi kjøpt babyhårbørste, og kan dermed variere litt på hårsveisen. Så i dag ligger håret pent nedover i stedet for den vanlige hanekammen :)

Back
Topp