Bad - flislegging

SillyDilly

Forumet er livet
Hva bet dere for flisene og leggingen? Driver og pusser opp badet vårt nå, og lurer litt på hva dette koster!

Fliser kan man få i absolutt alle prisklasser, kommer helt an på hva dere vil ha [:D] men er det ikke fryktelig dyrt å få noen til å gjøre det? Håndtverkere vet å ta seg betalt[&:]

Legg ut bilder når det er klart[:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Fliser kan man få i absolutt alle prisklasser, kommer helt an på hva dere vil ha [:D] men er det ikke fryktelig dyrt å få noen til å gjøre det? Håndtverkere vet å ta seg betalt[&:]

Hehe, bildene kommer vell om et par måneders tid[8D][:D] Hmm, jo er dyrt - men tenkte jo kanskje å få noen til å gjøre det svart[8D] Men bare lurer på hvor mye folk har bet!

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: Rebecca85

Hehe, bildene kommer vell om et par måneders tid[8D][:D] Hmm, jo er dyrt - men tenkte jo kanskje å få noen til å gjøre det svart[8D] Men bare lurer på hvor mye folk har bet!

Har ikke gjort det så vet desverre ikke..har lyst til å fikse badet men det er bare 8 år gammelt eller noe..men ikke helt de fargene jeg vil ha[8D] (vi kjøpte det for 1 år siden)så mannen syns det er undøvendig akkurat nå..[8D]

Om noen gjør det svart så blir det nok en god del billigere ja, kommer jo litt an på hvor godt dere kjenner personen, er det familie blir det gjerne enda billigere[:D]

Billige og bra fliser har de hvertfall på Megaflis, det andre veit jeg ikke.. Hehe[;)]

vi betalte 1500kr for flisene, sånne småsteinsmosaikk (utroli digg å gå på) så flisa vi selv :) d var på 4kvadrat. men denne gang skal flisleggere gjøre det fordi vi bor ikk der enda å dem vil ha 20 000 for vegg og gulv...d er ca 8kvadrat....å det er billig....vi har sjekka med mange....

dette med å pusse opp bad uten å bruke godkjent håndtverker eller iallefall noen som kjenner til reglene kan være ganske skummelt, for det er i dag fryktelig mange lover å regler om hvordan man bygger et våtrom..
husker for noen år siden var det påvei inn en ny lov som sa at det ikke lenger er nok med gipsvegger med membran, men at det skal være spesielle våtromsplater. det skal også være rett mengde membran her og der i forhold til hvilken våtsone det er i, osv.. husker ikke helt spesifikt regelverket lenger! ;P
kommer det fukt/sopp i vegger eller du får lekasje som følge av at et av disse kravene ikke er fyllt eller noe er gjort feil vil ikke forsikringen dekke det, og slikt kan bli dyrt..
er ikke sikker på hvor stor oppussing du kan gjøre før kravet om våtromsplater kommer inn i bildet eller om den loven i det hele tatt er tredd i kraft ennå, men jeg ville uansett ha hørt om dette med en fagmann før jeg startet, slik at du iallefall får det rett etter reglene.. og da kan du jo samtidig høre der hvor timesprisen ligger ca! [;)]
jobber litt innen bygg skjønner du, men er en stund siden jeg hadde direkte med varer å gjøre så er ikke fullt så oppdatert lenger.. ;P

ORIGINAL: Vipsis

dette med å pusse opp bad uten å bruke godkjent håndtverker eller iallefall noen som kjenner til reglene kan være ganske skummelt, for det er i dag fryktelig mange lover å regler om hvordan man bygger et våtrom..
husker for noen år siden var det påvei inn en ny lov som sa at det ikke lenger er nok med gipsvegger med membran, men at det skal være spesielle våtromsplater. det skal også være rett mengde membran her og der i forhold til hvilken våtsone det er i, osv.. husker ikke helt spesifikt regelverket lenger! ;P
kommer det fukt/sopp i vegger eller du får lekasje som følge av at et av disse kravene ikke er fyllt eller noe er gjort feil vil ikke forsikringen dekke det, og slikt kan bli dyrt..
er ikke sikker på hvor stor oppussing du kan gjøre før kravet om våtromsplater kommer inn i bildet eller om den loven i det hele tatt er tredd i kraft ennå, men jeg ville uansett ha hørt om dette med en fagmann før jeg startet, slik at du iallefall får det rett etter reglene.. og da kan du jo samtidig høre der hvor timesprisen ligger ca! [;)]
jobber litt innen bygg skjønner du, men er en stund siden jeg hadde direkte med varer å gjøre så er ikke fullt så oppdatert lenger.. ;P

helt enig!!! hvis det skulle oppstå noe problemer en gang å ikke godkjente fagmenn har utført det så er det utroli surt....
så jeg er heldig som er gift med en tømmrer ;)

ORIGINAL: Vipsis

Ja vet at det er masse regler med dette! Er en rørlegger som legger membran osv rikitg mengde - våtsoner osv der vi må ha det, og denne rørleggeren kjenner noen som legger fliser (altså fagmenn) men som kanskje gjør det litt billigere![:)] Hadde aldri turt og gjort alt selv på et bad nei

Jeg ville hvertfall aldri pusset opp badet uten hjelp fra fagfolk hvor du får garanti. Vi flyttet inn i "nytt" hus 1 september (nytt for oss) og sliter nå med fuktskader i 3 rom fordi idioten som solgte hadde tuklet med badet selv. Ene badet sa de at de ikke hadde gjort noe med, men viser seg at de har totalrenovert det. Fra dette badet går fukten gjennom veggen og inn i det som skal bli babyrommet. Det andre badet er bare 1 år gammelt, men valgte å få en takstmann til å se på det også når vi først fant ut at det var løyet om så mye og jammen var det begynnelse på fukt der også pga flisleggingen. Samler seg vann under flisene i dusjen bl.annet.
Så vi må pusse opp 2 bad og det skal gjøres av fagfolk slik at vi får garanti dersom det skulle dukke opp problemmer senere. Så om dere får det gjort svart bør dere være rimelig sikker på at dere får noen som vet hva de driver med til å gjøre det. Når problemmene oppstår er de over alle hauger og dere sitter igjen med problemmet selv.

Back
Topp