Backup av bilder på nett - hvor?

lille_lykke86

Forelsket i forumet
Noen som vet om et bra sted for backup av bilder på nett? Det må være relativt enkelt å bruke, og raskt. Har brukt Fotoknudsen tidligere, men de er jo AAAALT for trege.. Blir glad for tips :)

Synes de fleste slike program bruker lang tid. Ekstern harddisk er ikke noe alternativ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jo, har vurdert det og. Problemet er at dersom vi har den hjemme blir det samme problemstilling i forhold til hvis det brenner f.eks. Om vi oppbevarer den et annet sted blir det stressende og måtte skaffe den hver gang vi skal legge over. Derfor jeg gjerne skulle hatt et sted på nett slik at det ikke blir et prosjekt hver gang jeg skal legge over.
Men det jeg har tenkt med ekstern harddisk er å overføre en gang i året og oppbevare hos foreldrene mine. Men på nett altså i mellomtiden ;)

iCloud eller Dropbox? Har god erfaring med begge.

Jottacloud uten tvil!!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

dropbox

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har Dropbox, samboer har gått over til noe som heter ett eller annet med Google.

Genialt!

Hver gang jeg tar et bilde på mobilen lastes det automatisk på Dropbox :-D

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg bruker crashplan til backup på hele maskinen.
Om opplastingen på siden går raskt eller ei har som regel med ut-hastigheten på nettet ditt å gjøre.

Dropbox er egentlig ikke back up. Men en delt mappe som og er lagret på nett. Men hvis du er uheldig å sletter noe bår du er på en av maskinene som har det, så forsvinner det.

Nettskyer som crashplan og jottacloud har du back up på en server et annet sted. På crashplan ihvertfall (men sikkert jottacloud og, men har ikke brukt det). Så setter du bare opp hvilke mapper du vil at den skal ta backup av, og så jobber den uten at du merker det og legger inn når du oppdaterer eller sletter. Men du kan og gå inn bakover i tid og finna gamle eller slettede filer. Men kommer an på behovet du har :)

Jeg bruker google plus, genialt :) bildene jeg tar med mobilen lastes automatisk opp der :) også er det gratis i motsetning til dropbox

Back
Topp