noen med denne utdanningen?
Hva jobber dere som og hva er jobbmulighetene?
Hva jobber dere som og hva er jobbmulighetene?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sitter å ser litt, blir ikke noe studie før neste høst uansett, så mye tid tenke. Aner ikke hva jeg vil studere, derfor jeg spør hva de jobber medHvorfor ta bachelor i kun ped? Da låser man seg jo til mye. Skal man jobbe på høgskole eller med forskning må man bygge på med master og doktorgrad. Hvis du bygger på med fag som norsk/matte/engelsk så kan du få jobb som lærer i grunnskolen. Man må ha 30stp i de overnevnte fagene for 1.-7.klasse og 60stp for 8.-10.klasse
Mem hadde du bare ren pedagogikk utdanning?Jeg har bachelor i ped, men bygde på med en master. Jobbet først som lærer, jobber nå i PPT.
HeiJeg har bachelor i ped, men bygde på med en master. Jobbet først som lærer, jobber nå i PPT.
Det er veldig spennende og variert. Arbeidsoppgavene står godt forklart dersom du googler PPTs mandat, men i korte trekk utredning og kartlegging av barn som blir henvist, skrive sakkyndige vurderinger, veilede skoler, veilede foreldre osv. Anbefales!HeiVil du fortelle litt om hvordan det er å jobbe i ppt?
Hva slags arbeidsoppgaver har du?
Viktig å huske at hun ikke kan få fast jobb som ped.leder uten den ekstra utdanningen - og at det da er snakk om 2 år deltidsstudie (30 studiepoeng PR år)... har hatt folk innom som vikarer i barnehagen som bachelor i pedagogikk og det har virkelig ikke vært en lur utdanning da de gjerne blir for overkvalifisert som vikar samtidig som de er underkvalifisert for barnwhagelærerstillingeneHar en venninne som jobber som ped.leder i barnehage på disp. Hun har en master og en videreutdanning i tillegg da, og vurderer å ta ekstra fag for å bli barnehagelærer..
Ja, hun jobber som sagt på disp, og kommer nok til å gjøre det så lenge hun vil. Men ja, er bedre å evt ta barnehagelærer utdannelsen med en gang hvis man vil jobbe i barnehage.Viktig å huske at hun ikke kan få fast jobb som ped.leder uten den ekstra utdanningen - og at det da er snakk om 2 år deltidsstudie (30 studiepoeng PR år)... har hatt folk innom som vikarer i barnehagen som bachelor i pedagogikk og det har virkelig ikke vært en lur utdanning da de gjerne blir for overkvalifisert som vikar samtidig som de er underkvalifisert for barnwhagelærerstillingene