babywatcher - flere som har det?

enliterkjærlighet

Flørter med forumet
Jeg har altså gått til innkjøp av en dopplerliknende ting som skal kunne registrere hjertelyden til fosteret. Den kommer i posten til uka. Har lest mange frarådninger fra jordmødre, leger og sykepleiere fordi det er vanskelig å finne fosterlyden selv. Med dette i tankene vil jeg allikevel forsøke bare for å ha prøvd. Kanskje jeg får det til, kanskje ikke :)

Er det flere av dere som har en sånn dings? noen erfaringer? :)

jeg har, kjøpte på teknikk magasinet... jeg fant hjertelyden selv i uke 11... så det er ikke lenge til jeg kan prøve igjen... :)

Jeg har det ikke og vil heller ikke ha det. Sikkert veldig koselig hvis man finner hjertelyden. Men jeg tror ikke det er så svart/hvitt som "enten finner du den ellers gjør du det ikke". Tror de aller fleste vil bli veldig bekymret hvis de finner den en dag, og ikke dagen etter f.eks. Det betyr jo ikke at det trenger være noe galt, men jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av da... :)

Håper du får glede av den da, og at du klarer å ikke henge deg for mye opp i det hvis du ikke finner h.lyden! Kan jo være du finner den hver gang også, så da er det jo tipp topp :)

Takk for svar begge to :)

Da skal jeg nok begynne å prøve den med en gang jeg får den siden du klarte å finne hjertelyden i uke 11 sist 4småtroll! 

Men jeg er enig med det Skruf sier også. Og kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok litt shaky hvis jeg finner den en dag og ikke neste.. Meen jeg får bare prøve og feile. Jeg vet jo, og kjenner på meg at alt er bra med lillegull i magen, så dette blir bare et lite ekstra bånd mellom oss tror jeg :)

Sist lånte jeg en av ei som omtrent prakka den på meg. Var jo stas og høre hjertelyden, men jeg kommer ikke til å kjøpe noen. Føler ikke behovet, og jeg tror det er lett å bli litt hengt opp på det og ikke minst redd hvis man ikke finner hjertelyden..

nei ingen slik på meg heller. har ikkje tenkt over at en kan kjøpe sånn en gang.. :P hvorfor skal en skjekke hjertelyden hele tiden..? det gjør man hos lege og jordmor når de gangene er :) ellers blir det for mye greier for meg.. jeg vil nyte graviditen og glede meg til de gangene jeg skal få høre :) ikke stresse med ulikt utstyr og bli stressa viss en ikke får det til.

jeg har hatt tidlige UL i uke 5, 6 og nå neste uke (uke 12) pga en operasjon i magen. tenker det er nok til å vite at alt er bra :D

nysgjerring på hva sånt koster da

Jeg kjøpte sist gang jeg var gravid for da var jeg så nervøs siden jeg mistet en gang før det.. Fant hjertelyden i uke 11, brukte den 1 gang i uka frem til jeg kjente liv sånn etter ordinær UL en gang! så egentlig ganske mye penger for noe jeg brukte så lite, hehe.. Tror den kostet over 1000 kroner :-O

Jeg har lurt på om jeg skal kjøpe en sånn, men har kommet frem til å ikke gjøre det.
Kjenner det at jeg kommer til å bli veldig nervøs viss jeg finner hjertelyden ene dagen, men ikke andre dagen. :)
Og som NinaBeate vil jeg helle glede meg til de få gangene jeg får høre hos legen eller jordmor, og bare prøve å nyte graviditeten :)

En sånn doppler koster forresten kun ca 210kr på Ebay ;)

min kosta 350kr på teknikk magasinet, nederst i karl johan :) kjøpte just for fun... :) jeg kjente liv fra uke 13 omtrent... men vet jo godt hva jeg skal kjenne etter da...

men jeg ble svett da jeg fant hjertelyd på 2 forskjellige steder på magen, og det var vesentlig forskjell... legen hørte det også, og jordmora var litt usikker.... men var bare ei lita frøken inni der... phu... 

Back
Topp