Babyutstyr

Trinity85

Elsker forumet
Junibollene 2023
♡ Babymais2026 ♡
Her kan vi skrive opp det vi trenger til babyen, det vi har erfart er nyttig og unyttig tidligere. Og kanskje tips og tilbud på utstyr
:dummy::dummy1:

Bbhug me er et must her :love7 Mer til mamma enn til baby da hehe
Elastisk skal som er ferdigknyttet (vært i siden barselavd og tom klart å amme i det etter hvert når baby var litt større.

Elastisk skal som er ferdigknyttet (vært i siden barselavd og tom klart å amme i det etter hvert når baby var litt større.
Hva er det? Kommer opp pute når jeg søkte :smiley-ashamed005

Hva er det? Kommer opp pute når jeg søkte :smiley-ashamed005
Omg kjenner du ikke til BBhug me? Let me change your world darlin’ :cool::love7 Det er gravidpute. Sånn du kan forme og legge mellom bena og bak ryggen for støtte :love017 must have for hele svangerskapet for meg. Anbefaler å gå på en butikk og tafse på en, aaamazing hehe. Men seriøst den er til god støtte for den voksende magen senere i svangerskapet og tidlig støtter den hofter og ledd. Som er supert for både de av oss som sliter med bekkenløsning, vondt i rygg eller bare vil ha noe å kose på som ikke er klamt (mannen :hilarious:). De kan kjøpes brukt på finn.no til en rimelig pris. (Om du kjøper pass på at du kjøper gravidputa og ikke ammeputa (den er liten))

Omg kjenner du ikke til BBhug me? Let me change your world darlin’ :cool::love7 Det er gravidpute. Sånn du kan forme og legge mellom bena og bak ryggen for støtte :love017 must have for hele svangerskapet for meg. Anbefaler å gå på en butikk og tafse på en, aaamazing hehe. Men seriøst den er til god støtte for den voksende magen senere i svangerskapet og tidlig støtter den hofter og ledd. Som er supert for både de av oss som sliter med bekkenløsning, vondt i rygg eller bare vil ha noe å kose på som ikke er klamt (mannen :hilarious:). De kan kjøpes brukt på finn.no til en rimelig pris. (Om du kjøper pass på at du kjøper gravidputa og ikke ammeputa (den er liten))
ELSKER BBhug me!!! Jeg har brukt min i flere år nå hehe. Kjøpte brukt på Finn

Høres ut som jeg skulle hatt en sånn til vanlig også faktisk - jeg bygger meg inn med puter på alle kanter når jeg sover… kan ha noe å gjøre med at jeg er neurodivergent :smiley-ashamed005 Skal absolutt notere meg tipset!

Anbefaler ellers Najell sin! Den kan deles opp i to ulike puter og brukes som ammeputer etter fødsel :happy:

Solgte min bbhugme etter sist svangerskap, sverget på at jeg aldri skulle bli gravid igjen da :joyful: Solgte unna det meste, så ingenting her for baby under 1 år /str 80:bag:
Et MUST her i hus er ammeputen til cozyfix, det er seriøst den beste ammeputen i verden:Heartpink
Ellers må vi ordne oss en tredje tripptrappstol og babyseat, noen klespakker på tighs også hente tilbake bedsidecriben fra en venninde, så er vi der :cat:

Solgte min bbhugme etter sist svangerskap, sverget på at jeg aldri skulle bli gravid igjen da :joyful: Solgte unna det meste, så ingenting her for baby under 1 år /str 80:bag:
Et MUST her i hus er ammeputen til cozyfix, det er seriøst den beste ammeputen i verden:Heartpink
Ellers må vi ordne oss en tredje tripptrappstol og babyseat, noen klespakker på tighs også hente tilbake bedsidecriben fra en venninde, så er vi der :cat:
Er cozyfix bra fordi man kan feste den og den ikke sklir unna?

Er cozyfix bra fordi man kan feste den og den ikke sklir unna?
Ja, men det er ikke bare det, babyen ligger veldig trygt på den og den gir veldig god støtte for både mamma og baby. Den er utviklet i Norge, så tror de bare har vært veldig gode på å utvikle den med tanke på det den skal brukes til :cat:

Når kjøper dere det første? Tror ikke jeg tør å kjøpe så mye som en sokk før etter privat tidlig ul :bag:

Når kjøper dere det første? Tror ikke jeg tør å kjøpe så mye som en sokk før etter privat tidlig ul :bag:
Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe før etter ultralyden i uke 11-13. Jeg har overraskende nok ikke kjent på noe behov for å handle til baby enda, (litt redd for å jinxe) men det kan jo fort forandre seg :hilarious:

Med førstemann kjøpte vi ikke noe før etter ordinær ultralyd. Føltes litt sent, men samtidig kan man bruke lang tid på å planlegge og sette seg inn i ting før man kjøpte bare med en gang.
Kjøpte et par sokker ved positiv graviditetstest og ga pappaen, da.

Eneste vi må kjøpe er en seng til (vurderer å legge eldstemann i større seng og ta hans sprinkelseng som kan brukes som bedside crib) også ønsker jeg meg sånn nest man kan bære med seg rundt.

Kommer til å kjøpe/følge med på klespakker på tighs så snart jeg vet kjønnet.

Jeg har ikke hatt verken ork eller lyst til å selge særlig etter baby en og to.

Bb-hugme er uten tvil noe som snart må frem igjen.

Stokke tripptrapp med newborn innlegg, babybjørn vippestol, bæresele, "inne vogn" så baby kan trilles inne for å slippe at hunden får kontakt med baby når den sover:)
Å uten tvil najell sitt løfte babynest

Elsker baby og barneutstyr

Har det meste! Men skal investere i vippestol som vi bare lånte sist gang. Må nok ha en tripp trapp stol til, babysetet til den har vi. Kommer til å kjøpe litt småting etterhvert, synes det er så koselig! Gleder meg til å organisere i skuffer og skap med babyklær og bleier :love7 Blir spennende å se om det er samme kjønn som minstemann, ellers blir det en god del som må nytt!

Trenger:
- Tripp trapp+bøyle+sele
- Tripp trapp newborn seat
- Nyfødtsele eller caboo close
- Moonboon
- Babybilstol og base
- Bbhugme
- Klær (hvis jente)
- Teppe med navn+lue med navn (fra millemini, hadde samme til nr 1 :Heartblue)
- nytt regntrekk

Kanskje:
- Bedside
- Bærebag/nest
- typ søskensete/ståbrett til vogna

Ellers:
- Hentesett må strikkes (av mamma kanskje). Ønsker meg Ingrid heldress i en off white farge, uavhengig av kjønn :Heartblue:Heartpink
- Ny bil :dead:

Trenger:
- Tripp trapp+bøyle+sele
- Tripp trapp newborn seat
- Nyfødtsele eller caboo close
- Moonboon
- Babybilstol og base
- Bbhugme
- Klær (hvis jente)
- Teppe med navn+lue med navn (fra millemini, hadde samme til nr 1 :Heartblue)
- nytt regntrekk

Kanskje:
- Bedside
- Bærebag/nest
- typ søskensete/ståbrett til vogna

Ellers:
- Hentesett må strikkes (av mamma kanskje). Ønsker meg Ingrid heldress i en off white farge, uavhengig av kjønn :Heartblue:Heartpink
- Ny bil :dead:
Ny bil ja, det har jeg på ønskelisten også, men ikke i budsjettet :hilarious:

Back
Topp