Babyutstyr

Jeg vet ikke hva som er bra. Men det er to ting jeg vet jeg skal ha, og det er babydan Angel 3 in 1 med vugge, og spise stol. Og tutek turran vogn :)

Jeg brukte vippestolen en del, særlig når jeg skulle dusje, da var det veldig kjekt! :)

Jeg brukte vippestolen en del, særlig når jeg skulle dusje, da var det veldig kjekt! :)

Hvor stor er de når de kan bruke vippestol? Har hørt at de ikke skal "sitte" lengre enn 30 min (f.eks i bil) i begynnelsen men har ikke sett når de kan bruke vippestol osv

Bilstolen gir nok litt mer press på rygg ol. som vel er grunnen til at de ikke skal sitte så lenge i bilstoler. Men mange vippestoler er mye flatere enn en bilstol :)

Men vippestol er gull verdt :) (npr man skal dysje, lage mat osv)

Liten flyttbar seng som man kan ha ved siden av sin egen om natta, og ta med inn på stuen om dagen :)

Babygym er kjekt

Alltid greit å ha en flaske å to i bakhånd

Pumpe/ammeskjold og slike ting kan være greit å ha

Gulpekluter

Ikke for mye klær i str 50, da de pluteselig for kan ha vokst utav dem før de har fått brukt dem ;) mer i 56 :)

Bæretøy kan være kjekt å ha, men er absolutt ikke nødvendig

Det var det jeg kom på i farta

Jeg har bare lyst til å si at butikken er åpen etter babyen er født også :P

Første gang kjøpte vi omtrent ALT, men mye ble totalt unødvendig og overflødig! Men dette var allikevel ting som andre har hatt mye glede av.... Vi visste bare ikke at storebror skulle bli sånn som han ble og like de tingene han likte, og ikke likte...

Poenget mitt er at man kan spare ganske mye penger ved å se an hva man egentlig trenger :)

Med det sagt så er dette tingene vi har hatt mye glede og nytt av:

Vogn
Bilstol
Vognpose
Vippestol
Pumpe
Flasker og smokker (holder egentlig med det man får i babypakkene til å begynne med)
Vugge/seng i hver etasje
Babygym
Stokkestol med newborn sett
Klær fraogmed str. 56
Bæretøy

Det finnes en egen app som er gratis som heter Gravid & baby. Der inne er det en egen huskeliste hvor du kan huke av ting etterhvert som det er kjøpt. Veldig praktisk for oss som aldri har gjort dette før :)

Hvor stor er de når de kan bruke vippestol? Har hørt at de ikke skal "sitte" lengre enn 30 min (f.eks i bil) i begynnelsen men har ikke sett når de kan bruke vippestol osv

Skal vi se, det er en viss kg-anbefaling, uten at jeg husker den akkurat nå. Men jeg brukte den fra han var 2-3 mnd, tenker jeg. På laveste hakket, så han lå mer. Justerte den opp i ryggen etterhvert som han ble større. [emoji4]

• Liker
Reactions: k90
Sånn badestol til å ha oppi badekaret var gull verdt for meg som var livredd for å "miste" babyen under vann :)
Og stokke new born seat er helt genialt!
Ammepute var jeg avhengig av til første, men til andre klarte jeg ikke å bruke det i det hele tatt.
Og vippestol, til første hadde jeg en med vibrering og musikk, til andre hadde jeg først en helt "vanlig" men den roet hun seg aldri i så jeg kjøpte en sånn stor som gynger, har musikk/lyder og dyr som snurret rundt, rene tivoliet :P har lest nå at det kan være vanskelig (?!) å venne barna av med denne,men jenta mi gikk lei av den så det var ikke noe problem her :)

Forrige og første svangerskap ville vi ikke vite kjønn, så derfor blei det heller ikke mye klær jeg kjøpte, men kjøpte litt enkle nøytrale klær som skulle holde de første ukene, til jeg kom iform og kunne shoppe.. noen gaver får en jo også, men faktisk mest 62-68 fikk jeg, og det er litt stort i starten. Vogn handlet jeg inn, og fikk mannen til å lage bedsidecrib, den bar gull verdt! Fikk tips av ei tante at de minste dynene blir fort litt for små, så hadde bare en liten til vognbaggen, ellers kjøpte jeg en strl større til senga, det er jeg glad for:) et par sengetøy til skift, og laken til seng og vogn. Ellers så har vi en kurv på hjul som går på rundgang, den er snart 60 år gammel og blei brukt førstegang av min mamma:) resten kjøpte jeg etter at hun kom til verden, da jeg kjente hvilke behov vi hadde, det er jo så forskjellig. Men et par ammebher og purrelan er gull å ha til såre vorter de første dagene<3 og innlegg:)
Det er det jeg kommer på nå..bet ikke om det var det du tenkte på, men iallefall noen tanker fra ei som har vært der du er nå;)

Back
Topp