Babyutstyr trenger/trenger ikke

Anette92

Andre møte med forumet
Hei, har en storebror på 19 mnd og venter lillebror innen august er over. Vi tok vare på alt som storebror har brukt fra fødsel til i dag, men lurer på om det er noe vi kan ha brukt for, ikke brukt for fremover? Storebror skal være hjemme til august 17 så vi har skaffet oss søskenvogn. Er det noe som var/er et must for dere?

Flere i vår familie sa at stokkestol med newborn seat var unødvendig så tidlig men merket raskt at den kunne jeg ikke greid meg foruten. Vår datter var plaget med magen og sov derfor aldri på dagtid så da kom stolen til godt bruk. I tillegg fikk vi gjort husarbeid og div småting ved å bruke ergobabyen vi fikk. Babynest var også greit å ha, kjøpte lekegrind på grunn av hunden men den kunne vi klart oss uten. Ellers sa alle at str 50 var unødvendig men det brukte hun i 3 uker, selv om hun var forventet å være for lang for størrelsen.

Last edited:
Hei, har en storebror på 19 mnd og venter lillebror innen august er over. Vi tok vare på alt som storebror har brukt fra fødsel til i dag, men lurer på om det er noe vi kan ha brukt for, ikke brukt for fremover? Storebror skal være hjemme til august 17 så vi har skaffet oss søskenvogn. Er det noe som var/er et must for dere?
For meg var babynest helt genialt. Ellers skulle jeg ønske jeg hadde new born seat til tripp trapp stolen.
Neste gang kjøper jeg og adaptertø slik at jeg kan bruke understellet på vogna til babysetet (bilstol). Kjempegreit om baby sover og du skal på handletur eller slikt. Slipper å vekke.

Hvordan er det med lekegrind, noen som har hatt det og vil gi sin mening, vi vurderer å skaffe det, men er veldig usikker

Hvordan er det med lekegrind, noen som har hatt det og vil gi sin mening, vi vurderer å skaffe det, men er veldig usikker

Vi kjøpte en på grunn av hunden men hun likte seg ikke noe særlig og nå som hun er 6 mnd liker hun seg best på gulvet hvor hun kan bevege seg fritt. Så her var det bortkastet penger, men kan jo alltids komme til nytte senere.

Hvis vi kjøper det så vil det være for at babyen kan ligge trygt oppi der og evt leke der frem til han kan begynne å komme seg fremover og for at storebroren kan få leke fritt på golvet og vi slipper å være beskymret for at storebror skal hele tiden dulte borti babyen

Bæretøy! Jeg hadde ikke overlevd å ha to tette (20 mnd) uten skikkelig bæretøy. Det gjorde at jeg hadde hendene fri til å være med på turer og kunne fint tilfredsstille babyens behov for nærhet mens jeg lekte/leste med eldste.

Vi hadde ikke søskenvogn, klarte oss fint uten med bæretøy til en av ungene, men det hadde nok vært praktisk i en del situasjoner.

Bæretøy er genialt ja, jeg kjøpte det for storebror ikke likte å ligge i vognen så lenge om gangen hvis han var våken

Her har babynest og lekegrind vært uvurderlige.
Når det er flere å ta hensyn til, eller babyen skal ha ro mens man gjør noe, så kan den være inni der og leke eller sove fra nyfødt av. Her var det 3 hunder så ble mye brukt, og det er fint å kunne gå på do uten at ungen kryper rundt over alt eller hyler sinna fordi den må sitte i vippestolen og den heller vil leke :P

Søskenvogn eller søskenbrett er finfint spørs jo litt på behov.
Jeg har bare en selv men har jo passet litt så synes det var praktisk :)

Søsken vogn må du vurdere ut fra hvor mye storebror går, kan han greie seg med søskenbrett eller brukes vogna så mye at han helst bør sitte?

Bæretøy er kjekt slik at du kan gjøre ting med storebror med hendene frie :)

Stokke new born sete er fint for da sitter alle ved middagsbordet noe som er veldig kjekt.

Et vennepar har lekegrind av typen Babydan park A KID. Har den i et hjørne slik at det blir stor plass. Der har storebror brukt den mest for da kan hva leke i fred uten at lillebror ødelegger :D

Søsken vogn må du vurdere ut fra hvor mye storebror går, kan han greie seg med søskenbrett eller brukes vogna så mye at han helst bør sitte?

Bæretøy er kjekt slik at du kan gjøre ting med storebror med hendene frie :)

Stokke new born sete er fint for da sitter alle ved middagsbordet noe som er veldig kjekt.

Et vennepar har lekegrind av typen Babydan park A KID. Har den i et hjørne slik at det blir stor plass. Der har storebror brukt den mest for da kan hva leke i fred uten at lillebror ødelegger :D

Søskenvogn har vi kjøpt, bæretøy og Stokke sitt sete har vi

Back
Topp