Babyutstyr fra Ikea

Sol*

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Septemberhjertene 2018
Vi har tenkt oss en tur på ikea for å handle litt før babyen kommer. Vi skal bl.a ha seng. Har folk noen tips til hvilke andre ikea-produkter det er fint å handle til baby? Har dere noe dere er veldig fornøyd med derfra? Det er litt greit å få med det vi trenger når vi først drar innom :p

Vi er fornøyd med absolutt alt vi kjøpte på ikea når vi ventet datteren vår. Det kommer til å bli brukt nå også. Vi kjøpte sundvik seng, ett stellebord, madrass, sengetøy, soveposer, bestikk, bade balje, lampe, teppe osv. Hele rommet hennes var fra ikea. Er mye nå også bare at vi har arvet senga hu har nå siden lillebror skal ha sprinkelsenga. Vi har også hyller fra ikea som sitter i braket så ingen knekter eller synlige skruer. Min datter har 2 rosa.

Vi har stellematte og badebalje fra IKEA. Samme type som vi hadde til storesøster for ti år siden, så det må vel bety at mange har vært fornøyde?

Kanskje du vil ha skuff under senga? Min søster anbefalte en som passet under flere av sengene.

Vandring vaskeklut. Veldig kjekt hvis du får en gulper eller lekker melk.

Badebalje

Hånkler med hette hvis dere har lyst på det

Til de begynner med mat: sånn smekke med armer

Stellebordet fra Ikea er billig og supert! Hadde absolutt kjøpt det om vi ikke hadde hatt fra før.
Sovepose, badebalje og etter hvert spisestolen.

Stellebordene deres fungerer kjempebra :)
Sengesett er like bra som alt annet. Kurver til å ha stelleutstyr i.
Plastskåler og lignende til grøt.

Vi har malmkommode med fire skuffer som vi bruker. En til stellekommode og en til klær på soverommet.
Nå som han er så liten har vi ikke behov for så mye plass til klær- men har klærne på badet i stellekommoden og så har jeg de klærne han ikke bruker som er for store på rommet.

Badebalje, sprinkelseng, vaskeklutter, sengesett, dyne, madrass.

Vi har Hensvik sprinkel senga fra ikea, veldig fornøyd, og Vyssa Somnat madrass til senga. Og Sundvik Stellebord med skuffer under :-) veldig fornøyd! Har også den hvite plastikk stolen på hytta, funker supert. Samt at jeg har kjøpt en del laken osv til senga på ikea, også veldig førnøyd :-) De har jo mye som er både bra og billig!

Hadde stellematte og stellebord derfra. Og sikkert diverse andre småting også. Ikke vært noe jeg ikke har vært fornøyd med :)

Håndklær med hette på, "smekkeforklær", oppbevaringsbokser til smaksprøver og middagsporsjoner, annet til barnerommet...

Vi kjøpte seng, madrass, stellebord, korger til og ha i stellebordet, tisselaken (til barneseng og voksen seng) og små skåler til grøten likte di veldig godt

Back
Topp