Babyteppe

Smooshkin

Glad i forumet
Har funnet oppskrift på eit teppe som mamma skal få strikke til babyen.. Men er det dumt å strikke det i ull/merinoull siden babyen blir født på sommeren. Det sies jo at ull regulerer seg etter temperaturen, men er usikker på kva eg skal gjere.. Kva meinar de?

Helt klart ull :) :)

mrs.lykkelig skrev:
jeg skal strikke et mor signes babyteppe i ull/silke. Strikker med ganske store pinner så det blir godt og luftig :) Merinoull er svalt og regulerer temperaturen. Nyfødte er ikke så flinke til dette selv så jeg vil anbefale ull også på sommeren! (hvis det er tynn babyull altså, ikke noe raggsokker og tykke ulltepper :P)

Teppe er tynt og luftig:-) Ligner på mor signes teppe, berre at det er litt meir mønster i det.. Da går me for tynt babyull..

mrs.lykkelig skrev:

Smooshkin skrev:

mrs.lykkelig skrev:
jeg skal strikke et mor signes babyteppe i ull/silke. Strikker med ganske store pinner så det blir godt og luftig :) Merinoull er svalt og regulerer temperaturen. Nyfødte er ikke så flinke til dette selv så jeg vil anbefale ull også på sommeren! (hvis det er tynn babyull altså, ikke noe raggsokker og tykke ulltepper :P)

Teppe er tynt og luftig:-) Ligner på mor signes teppe, berre at det er litt meir mønster i det.. Da går me for tynt babyull..

Hadde jeg også gjort :D Går evnt. ann å kjøpe garn blanding av ull/silke. Silke har mange av kvalitetene som babyull også er det så mykt og deilig :) (men litt dyrt da..)
Heldig du er som kan strikke litt mer avansert, jeg holder meg på den sikre siden. Rett frem hehe :P

Må nok ærleg innrømme at det ikkje er eg som skal strikke.. Det er mamma som skal få den æra! Ho er kjempe flink.. Strikker alt muleg:-) Gutten vår har fullt opp med ulike strikke plagg.. Det siste ho strikka til han er ein marius genser!:-)

Favoritt-teppet når storegull ble født i juli i fjor var i alpacaull. Godt å ha et lunt teppe til de når de er så små. Støtter ellers ull/silke varianten som flere foreslår her, brukte ull/silke klær til han fra han var ganske liten, kjempedeilig!

jeg har akkurat strikket ett slikt teppe, det er luftig og varmt og helt nødvendig!

helt klart at ull passer ja!!

mrs.lykkelig skrev:

Smooshkin skrev:

mrs.lykkelig skrev:

Smooshkin skrev:

mrs.lykkelig skrev:

Hadde jeg også gjort :D Går evnt. ann å kjøpe garn blanding av ull/silke. Silke har mange av kvalitetene som babyull også er det så mykt og deilig :) (men litt dyrt da..)
Heldig du er som kan strikke litt mer avansert, jeg holder meg på den sikre siden. Rett frem hehe :P

Må nok ærleg innrømme at det ikkje er eg som skal strikke.. Det er mamma som skal få den æra! Ho er kjempe flink.. Strikker alt muleg:-) Gutten vår har fullt opp med ulike strikke plagg.. Det siste ho strikka til han er ein marius genser!:-)

Nææ så luksus! Bare å sende inn bestillinger da ? :P
Har en mormor som har strikket masse til lillemor. Hun strikka et kjempefint og varmt vognteppe (snuppa ble født i desember) og masse fine gensere. Men Marius genser er neste på bestillingslista, det er den koseligste genseren!
Hvilken farge strikkes det i nå da?  Jeg tenker kanskje å strikke et i off white det er jo både fint, kjønnsnøytralt og tar ikke til seg så mye varme :)

Sånn ser genseren ut! Ser på nett at det finnes ulike varianter av marius genser! Er strikka i ein blåfarge, med kvit i mønster og litt rødt..

mrs.lykkelig skrev:
wow, kjempefiiiiin !! :)

Ja, kjempe fint nå om vinteren! Nesten for fin til å bruke, men er eit must i barnehagen! Godt å ha under dressen når det er ekstra kaldt :-)

Jeg heklet et teppe i bestemorruter med babyull. :) Det skal nok gå fint vettu!

Jeg har startet på et babyteppe i merinoull i bestemorruter (hekling)
Det er jo luftig og fint, og merinoull er supert :) Du får tak i ullgarn som er selvrensende også :)
Man kjenner jo fort om babyen er for varm :)
Ellers så er jo helseteppene supre, litt usikker på hva slags garn det er brukt der?
Men du får jo også babygarn som er helårsgarn!

Back
Topp