Babyteppe til vogn

Lillevennenmin

Flørter med forumet
Hei, er det noen som har fått strikket/heklet babyteppe til vogn? Evt. kjøpt noen plass???
Er så mye fint å velge mellom, klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge.....Bilder anyone?????

Oldmor til nurket strikker vognteppe,har dessverre ikke noe bilde av det enda.
Finnes jo mange fine,hva med nøstebarn? Selger vogntepper der tror jeg.

Mamma har strikket dette til meg: https://nostebarn.no/wp/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkepppskrift-Babyteppe--smaplagg/

Jeg vet ikke om det var sånt type teppe du mente, da..

jeg har heklet 2 babytepper, holder på med det 3 (jepp, jeg har nettop lært meg og hekle [8D] ).

Og så har jeg vognteppet jeg hadde som baby + mamma strikket et knallfint et til 1mann.

jeg holder på å hekle dette (ikke i alle de fargene, men har valgt ut 2 rosa farger, 2 blåfarger, kvit, 1grønnfarge, 1 brun/beigefarge). Mon tro om det blir ferdig til november...hehe.
Ellers har tanta til sambo heklet et nydelig teppe vi skal få, og jeg har et som min oldemor heklet til meg liggende på lur. Så vogntepper skal det ikke stå på her. Har også strikket 2 andre tepper vi skal ha som varmetepper i bil og rundt babyen tenkte jeg.

Jeg holder på å strikke ett som er helt enkelt. har ikke bilde enda. [:D][:D]

ORIGINAL: werana

jeg holder på å hekle dette (ikke i alle de fargene, men har valgt ut 2 rosa farger, 2 blåfarger, kvit, 1grønnfarge, 1 brun/beigefarge). Mon tro om det blir ferdig til november...hehe.
Ellers har tanta til sambo heklet et nydelig teppe vi skal få, og jeg har et som min oldemor heklet til meg liggende på lur. Så vogntepper skal det ikke stå på her. Har også strikket 2 andre tepper vi skal ha som varmetepper i bil og rundt babyen tenkte jeg.

Det vogn teppe har mamma kjøpt garn til...! Hun skal lage sånn til Mageboern min :) blir i brun, grønn, turkis og litt beige (hvis jeg ikke husker feil) også strikker hun et annet babyteppe (snart ferdig med det) også skal hun strikke turkis nøstebarn teppe til lille mageboern [8D] samt at det er litt "slossing" om oppskriftene i nøstebarn boka om hvem som skal strikke hva (mamma og ei felles venninne av oss) hehe

Også er hun ferdig med en ull jakke som får søte knapper på to av dem står det "mormors" og "lykke" på [8D] også har hun begynt på en ulldress (heldress) i alpakka garn (som passer neste vinter! Samt planen hennes er å strikke monsterbukse etterhvert..! Å alt dette fra min mor som påstår at hun ikke er helt klar for å bli mormor enda..! hehe

ORIGINAL: veronica2

ORIGINAL: werana

Det vogn teppe har mamma kjøpt garn til...! Hun skal lage sånn til Mageboern min :) blir i brun, grønn, turkis og litt beige (hvis jeg ikke husker feil) også strikker hun et annet babyteppe (snart ferdig med det) også skal hun strikke turkis nøstebarn teppe til lille mageboern [8D] samt at det er litt "slossing" om oppskriftene i nøstebarn boka om hvem som skal strikke hva (mamma og ei felles venninne av oss) hehe

Også er hun ferdig med en ull jakke som får søte knapper på to av dem står det "mormors" og "lykke" på [8D] også har hun begynt på en ulldress (heldress) i alpakka garn (som passer neste vinter! Samt planen hennes er å strikke monsterbukse etterhvert..! Å alt dette fra min mor som påstår at hun ikke er helt klar for å bli mormor enda..! hehe

denne har jeg også oppskrift på (viser den ikke til noen av mine venner/naboer, hehe) Så skal bestemor min få lov å strikke en slik til babyen er ca 1 år og skal i bhg [;)] jeg syns de er kjempe-tøffe!

Vogn-teppet vi får samme av, det har jeg i både "jente"- og "gutte"- farger, det er fordi vi ikke vet om det blir gutt eller jente enda, og evt seinere kan bruke det om vi får en av motsatt kjønn[:)] Tenkte å montere det slik at jeg får blå-farger i ene enden av teppet, og rosa-farger i den andre enden. På midten blir det en lett blanding, med rosa og blått i samme rute f.ex, litt av de nøytrale osv. Da snur man bare den enden med den fargen man vil skal vise opp mot hodet på barnet, og den fargen man ikke "vil" vise, putter man under beina [;)]

Back
Topp