Babyteppe, skal strikke selv

Mamma2021

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Hei jenter!
Hva tenker dere er beste str på babyteppe til og ha over baby i vogn/evt seng?
Jeg skal lage hjemmestrikket lappeteppe.
Så strikker firkanter som skal settes sammen til slutt. siden det er lenge til jeg får vite kjønn har jeg kjøpt hvit og lys grå. Det passer jo uansett kjønn!
selvom farge ikke burde være styrt etter kjønn:hilarious::cat:
 
Vi hadde et som var 75x100 til sønnen vår og blir nok noe av det samme nå. :) husk å velge et mykt garn så baby kan ha det rett mot huden, feks alpakka, bambus eller merino. Husk at kvalitetene spriker veldig mellom merkene også, babyull fra garnbutikk er ofte mykere enn nille eller europris. :happy:
 
Vi hadde et som var 75x100 til sønnen vår og blir nok noe av det samme nå. :) husk å velge et mykt garn så baby kan ha det rett mot huden, feks alpakka, bambus eller merino. Husk at kvalitetene spriker veldig mellom merkene også, babyull fra garnbutikk er ofte mykere enn nille eller europris. :happy:
Takk! Kjøpt merinoull. Kjennes mykt og godt ut:rolleyes:
 
Så bra :happy: hvilke merke? Er strikkegal selv og elsker garn. :smiley-angelic006
Skulle på garnbutikk. Men obs hadde tilbud! Så ble merinoull FØN. Kjennes mykt og godt og ikke kløete som ofte ull kan være. men teppet skal uansett typ være sånn koselig litt til «pynt» tenker at det blir en vognpose eller lett dyne over og strikket teppet er mest for pynt/sjarm:angelic:
Jeg er ingen super strikker. Mitt første lappeteppe nå:smug::hilarious:
 
855561F3-A6A4-42A9-AEC8-DC37F9D130FD.jpeg De to første firkantene.
Jeg er ikke så rask strikker! Bra jeg har gooood tid:hilarious:
 
Vi var heldige og fikk et fint lappeteppe i gave som var heklet, så jeg strikka bare et pledd til å tulle lille inn i. Strikket Nøstebarnpleddet, luftig samtidig som det varmer :) Brukte det ekstremt mye den første tiden når vi hadde mye hud mot hud.
 
Back
Topp