Babyteppe forslag?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Hei :) Jeg får ei lita august-jente iår og tenkte å lage t babyteppe til henne. som bare kan pynte opp, brettes rundt henne og ligge på vogna. Bor i nord norge, så temperaturen er vel ikke superhøy fra august og utover, men kan bli deilig varmt i august fordeom. Vil dere ha strikket/heklet i bomull, ull eller blanding evt merino? Ble plutselig så usikker på det :p Gjerne også tips til oppskrifter eller bare heklebilder av teppe til inspirasjon. Er heelt blank :))

Mamma strikket dette til oss. Bruker det hver eneste dag i setet i bilen ;) Det er i ull og er strikket på rundpinne før det ble sydd i sidene slik at det er dobbelt og derfor varmt og tykt.

Kanskje litt for varmt i august, men ypperlig utover høsten ;)

ImageUploadedByBV Forum1424956374.149384.jpg

ImageUploadedByBV Forum1424956408.932159.jpg

Ville hatt et luftig i ull, selv om du har sommerbaby. Rillestrikket på skrått med tjukke pinner og tynt ullgarn (for eksempel lammeull) er genialt. Kan legges dobbelt over vognen, ellers veldig lett å pakke inn babyen i. Vi har brukt vårt omtrent daglig i over to år, nå til soving i barnehagen.

rillestrikk synes jeg er så kjedelig å sitte å strikke, og vet mamma holder på med et så jeg slipper. Og det i ull. Begynte på ett, men blir aldri ferdig med det :p må nesten ha litt mønster eller strukturstrikk så jeg ikke sovner :p

tenkte å kanskje lage dette, men har lyst på flere :)
ImageUploadedByBV Forum1424973939.524236.jpg

Mamma strikket dette til oss. Bruker det hver eneste dag i setet i bilen ;) Det er i ull og er strikket på rundpinne før det ble sydd i sidene slik at det er dobbelt og derfor varmt og tykt.

Kanskje litt for varmt i august, men ypperlig utover høsten ;)

Så det er strikket med mønster både på baksiden og fremtiden? Ser vanligvis at disse strikkes rundt, og så klippes opp, men ikke har jeg symaskin og ikke kan jeg heller den teknikken :p Men synes sånne tepper er utrolig fine :D

rillestrikk synes jeg er så kjedelig å sitte å strikke, og vet mamma holder på med et så jeg slipper. Og det i ull. Begynte på ett, men blir aldri ferdig med det :p må nesten ha litt mønster eller strukturstrikk så jeg ikke sovner :p

tenkte å kanskje lage dette, men har lyst på flere :)
Vis vedlegget 105458
Ja, ser den. Men perfekt til tvstrikk eller på strikkecafé om du går på det :) Ellers er det flere fine tepper i boken Myk Start synes jeg.

Så det er strikket med mønster både på baksiden og fremtiden? Ser vanligvis at disse strikkes rundt, og så klippes opp, men ikke har jeg symaskin og ikke kan jeg heller den teknikken :p Men synes sånne tepper er utrolig fine :D
Ja, det er likt foran og bak ;) uten symaskin blir det nok verre.

Ja, det er likt foran og bak ;) uten symaskin blir det nok verre.

nei, blir kanskje ikke så lett da. Men får vel muligens vare ønske meg en lett symaskin til bursdag i mai, så kanskje jeg endelig kan lære meg det ;)

åh, dette har jeg jo sett flere ganger på lenge før jeg ble gravid og tenkt én dag kommer dagen jeg skal lage det! Glemt det helt av. Så det må nok settes på lista ! :D takk for gode innspill damer :)

Bare pass på å telle riktig om du endrer til et annet garn med annen strikkefasthet.
Jeg hadde 4 hjerter i bredden, og glemte å telle alle masker mellom og på siden riktig. Så begynte på d flere ganger!!!

Jeg tror mottaker ble veldig fornøyd:)

Bare pass på å telle riktig om du endrer til et annet garn med annen strikkefasthet.
Jeg hadde 4 hjerter i bredden, og glemte å telle alle masker mellom og på siden riktig. Så begynte på d flere ganger!!!

Jeg tror mottaker ble veldig fornøyd:)

Har skjedd med meg og noen ganger. Utrooolig irriterende!! :p kunne tenkt meg å strikke dette i enten vanlig babyull, eller tjukk merino slik at det går litt kjappere :) Så da skal jeg huske å telle nøye :))

Jeg hekler nå ett babyteppe i drops baby merino. Herlig garn å hekle med, og utrolig mykt og deilig :)
Hekler c2c (corner 2 corner) Enkelt og flott :D

Etter å ha brukt ulltepper til å ha i vogna og senga (synes dyne har vært bortkastet) må jeg si at tepper i vanlig rillestrikk har vært de beste!
Og teppene strikket i Raumaull har vært favorittene! Strikk rillestrikk, og så kan du hekle en liten kant rundt. Helt enkelt, og veldig fint! Tumi foretrekker jeg, men Mitu er også fint, men litt større.
Nå strikker jeg et til i rulestrikk, så skal jeg hekle noen små blomster i forskjellige farger og sy på :)

Jeg hadde gått for ull. Det regulerer varmen veldig fint og de blir ikke klamme i ull da det puster.

Back
Topp