Babytøy

tingeling1990

Glad i forumet
Mamma sendte melding i går kveld og spurte om jeg hadde alt tøyet jeg trengte viss den lille plutselig skulle finne på å komme nå snart. Fortalte at jeg hadde ikke kjøpt alt enda, og da ville hun føre over en sum med penger så jeg kunne handle inn tøy <3 har dere noen tips til hva en trenger den første tiden? Hva er kjekt å ha? :) mamma foreslo også en del gulpekluter.. har jo googlet, fått høre med venninder og har en viss peiling.. men hadde lyst å høre her og :)
Jeg har
2 body i str 50 (1 ull)
1 bukse str 50
5 body i str 56 (1 ull)
1 bukse str 56
3 par sokker
Og noe tøy i 62
Pluss en kasse med div tøy fra da jeg var litn og samboer var liten, men har ikke gått igjennom str enda..

Vi har arvet masse klær, men hadde det ikke vært for det tror jeg at jeg ville kjøpt en sånn pakke med brukt på facebook eller noe. synes det er veldig dyrt for klær man rekker å bruke i noen uker :O kjekt å ha ull-klær/kjørepose votter og lue i ull/fleece.
Så vanskelig å vite hva man skal kjøpe når man ikke vet hva man får i gaver osv.

Vi har arvet masse klær, men hadde det ikke vært for det tror jeg at jeg ville kjøpt en sånn pakke med brukt på facebook eller noe. synes det er veldig dyrt for klær man rekker å bruke i noen uker :O kjekt å ha ull-klær/kjørepose votter og lue i ull/fleece.
Så vanskelig å vite hva man skal kjøpe når man ikke vet hva man får i gaver osv.

Virker som familie og venner ikke kommer til å gi babyting i julegave, de har liksom gitt utrykk for at de gir personlige gaver til oss :p så føler meg litt stresset med at vi trenger iallefall nyfødttøy :p får vell sikkert noen babygaver når hun er født, men forventer ikke å få så mye når vi fikk så mye fint til babyshoweren! :) lite arvetøy her, sia de fleste har smått nå eller planlegger smått igjen/skal ha smått igjen:p og vi er først ute på begge sider med barn :p

Jeg hadde kjøpt noen strømpebukser, vi brukte mye av det. Og alltids greit å ha en del bodyer syns jeg, men ville kjøpt 56. Gjør jo ingenting om det er litt romslig, bare å brette armene. Kan bli noen klesskift på en dag, og da er det greit å slippe å vaske i ett for at babyen skal ha rene klær. Men du kan jo se etter slike plagg i det dere har arvet? :)

Jeg hadde kjøpt noen strømpebukser, vi brukte mye av det. Og alltids greit å ha en del bodyer syns jeg, men ville kjøpt 56. Gjør jo ingenting om det er litt romslig, bare å brette armene. Kan bli noen klesskift på en dag, og da er det greit å slippe å vaske i ett for at babyen skal ha rene klær. Men du kan jo se etter slike plagg i det dere har arvet? :)

Tror det er mest strikket tøy og større enn 56 i kassene :) så tror jeg går for noe tøy i str 56, som du sier så kan no vi bare brette opp ermene :) strømpebukse var god ide, det har vi ikke!:)

Tror det er mest strikket tøy og større enn 56 i kassene :) så tror jeg går for noe tøy i str 56, som du sier så kan no vi bare brette opp ermene :) strømpebukse var god ide, det har vi ikke!:)

Vet det er mange som foretrekker bukse og sokker eller sparkebukser med bein, men vi er strømpebuksefolk :D

Vet det er mange som foretrekker bukse og sokker eller sparkebukser med bein, men vi er strømpebuksefolk :D

I arveklærne vi fikk var det masse bukser med fot, men nesten ingen strømpebukser.. så det tror jeg vi skal ønske oss! Men ellers skal jeg ikke kjøpe noe særlig før jeg ser behovet :)

Omslagsbody er veldig praktisk og ellers ull i str 56

ville hatt endel bodyer, strømpebukser og nattdrakter. Så vil jeg si man trenger et par "vise fram i klær" og noe litt tykkere som strikke klær eller fleese drakt. Også en litt god tykk lue og flere tynne.

Selv har jeg vel 6 ullbodyer, 4 bambusbodyer, 5 ullstrømpebukser og 3 bomullstrømebukser, 5 nattdrakter, 1 strikkedress, 1 strikkepose, 4 tynne luer og 2 tykke, noen vottepar. Også har jeg endel ekstraklær, vise fram klær. Regner med at dette holder rikelig i de minste str. Har ikke sortert hva som er i 50 og 56 da jeg syns det er stor forskjell på merkene.

Ellers ville jeg hatt 2 gode tepper til å tulle inn i og ganske mange gulpekluter. Om du ikke fåt en gulper er disse gode å ha under ungen på stellebord ol.

Back
Topp