Babytøy

regnbuens farger

Forumet er livet
Hvor mye babytøy har dere tenkt å ha klart sånn til den første tiden?

Jeg tenker at det kan være greit å ha noen bodyer å skifte på, pluss noen bukser, men hvor mye er egentlig nødvendig? Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en sånn 5- eller 7-pk med helt enkle bodyer som de har på HM og lign, men er det nok?

Husker ikke hvor mye jeg hadde sist gang, men vi fikk jo en god del da, men de fleste gavene vi fikk var gjerne fra 3 mndr og oppover i str. De må jo nesten ha litt som passer med en gang også disse små nurkene...

Jeg har kjøpt inn litt forskjellig, men ca 4 bukser, og 6 bodyer i str 50, kanskje rundt 8-14 bodyer i str 56, samt 4-6 bukser, og heldresser. ellers har jeg igrunn mest i str 62. 

Men jeg er førstegangs, og har ingen peiling!
(jo mer du har, sjeldnere vask. mindre du har oftere vask er det noen som sier også... så det kan jo være en smaksak også)

Men ser bare ett venne par av oss var på besøk, og på de 3-4t gikk det med 3 bodyer....

Jeg har 10-12 bodyer og ca 5-6 strømpebukser/longs i størrelse 50, pluss nattdrakter , sparkebukser og litt sommerklær. Har også kjøpt inn litt i 56 og 62, men ikke mye. Er somregel fra 62 man få i gave :) Hadde ikke like mye i minste størrelsen til storebror, men regner med at disse kanskje bruker det litt lengre. Tror ikke jeg skal handle noe mer nå ihvertfall, er fullt i skuffa :)

Jeg har 5 bodyer, 5 bukser, 2 strømpebukser, 2 pysjer i str 50 og 15 bodyer, 10 bukser, 1 sommerdrakt, 8 pysjer i str 56. Det skal i alle fall holde til jeg får shoppet igjen etter fødsel! Det meste er fra støresøster og arvet da, så har ikke betalt så mye for det. Rikelig i str 56 da, trenger nok ikke så mye egentlig :)

Trur ikke jeg har så mye egentlig, men det holdt sist og bør vel holde nå også

Har ikke regnet over, men trur jeg kan bruke str litt om hverandre.

Dessuten har jeg ikke kommet igang med shoppingen enda ;)

Jeg hadde en gulpebaby sist, så her har jeg sikkert tre ganger så mye som du... og mye pusjee. brukte mest det hjemme sist. så godt å ikke måtte vaske hver dag. Gikk fort 5-6 skift om dagen om sprutgulper'n satte inn støtet...

Jeg vet ikke helt jeg heller, jeg har hatt arvetøy begge de andre gangene, men nå har jeg da selvfølgelig gitt de bort for jeg trodde vi var ferdige med barn.
Så denne gangen må jeg handle inn selv, tenker vel egentlig at dersom man har et sett til hver dag altså 7 så bør det være et godt utgangspunkt, eventuellt dobbelt opp med bodyer? Skal stå hardt at man må vaske hver dag da? Det kommer jo også veldig an på om man får gulpe barn ol. 
Det beste er uansett om klærne tåler tørketrommel for da kan man jo ha de klare samme dagen! ;-)

Har shoppet endel klær ja...Hadde en gulpeunge sist, pluss at bleiene var litt for store, så det ble ofte lekasje...så det ble ett par skift om dagen kan man si...Har ikke kjøpt så mye i str. 50 enda, det tenker jeg å vente med til etter fødselen før å se hvor stor hun er....Men har masse i str. 56, og regner med det blir litt mer, shoppedilla :p

Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg har av hvert, men det er noen bukser og noen sparkebukser + en haug med bodyer i str 56. Har ikke kjøpt noe i str 50, men har noe. Jeg får store barn og har gått rett på 56, og regner med at det blir det samme denne gangen selv om det blir jente. 

Har også masse i str 62. Fikk to poser med klær hos en, og regner med at hun kommer til å få masse uten om det også, men jeg kvir meg ikke til å shoppe mer om det skulle bli nødvendig

Jeg kommer nok til å ha altfor mye hehe :-) Skal ikke kjøpe noe særlig i str 50 hvertfall, det har ikke passet på mine to eldste og de var ikke noen kjempe babyer. Ca 3500 g begge to og 51 og 52 cm.

Jeg har ikke kjøpt noe i 50, har heller ikke planer om det. Førstemann fikk bare 56 og det gikk helt fint :)

Har ikke fintelt på hvor mye vi har, men har fokusert på størrelse 56 foreløbig. Vi fikk veldig mye gaver sist, og det meste av dette var i 62.

Jeg har kjøpt mest omslagsbodyer, for det fant vi ut med førstemann at var genialt. Må etterhvert finne fram klær etter storebror og finne ut hva som kan brukes derfra også.. innbiller meg at veldig mye av det er gutteklær..

Back
Topp