Babytøy?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Jeg lurer bare på hvilken størrelse man bør kjøpe babytøy i? Størrelse 50 står det er fra 0 måneder, men er det noen babyer som er for store til dette når de blir født og trenger størrelse 56 fra fødselen av?
Veldig usikker på hvilken størrelse jeg trenger fra starten av.
Noen som kan komme med noen råd? :-)

Jeg kjøper litt i både 50 og 56 :)
Sist fikk vi beskjed om at vi måtte ikke kjøpt så små størrelser, for vi kom til å få så mye gaver! Men det hjelper lite når alle som ga oss gave kjøpte store størrelser :P Endte med at han ikke hadde et eneste plagg som passa..hehe

Lurt å kjøpe et par småplagg i str. 50... 56 var altfor stort til Sondre da han var nyfødt.

Unnimamma91 skrev:
Sist fikk vi beskjed om at vi måtte ikke kjøpt så små størrelser, for vi kom til å få så mye gaver! Men det hjelper lite når alle som ga oss gave kjøpte store størrelser :P Endte med at han ikke hadde et eneste plagg som passa..hehe

Signerer denne! Klassisk eksempel. Sønnen vår brukte strl 50 i hvertfall én mnd, og han trenger jo klær da også. Det skal sises at to-tre bodyer "holder" siden de nesten ikke skitner seg til (bortsett fra hvis de gulper mye :P), men vi kjøper allikevel mange... er jo så søtt :D

Fucoc skrev:

Unnimamma91 skrev:

Signerer denne! Klassisk eksempel. Sønnen vår brukte strl 50 i hvertfall én mnd, og han trenger jo klær da også. Det skal sises at to-tre bodyer "holder" siden de nesten ikke skitner seg til (bortsett fra hvis de gulper mye :P), men vi kjøper allikevel mange... er jo så søtt :D

Hva annet enn 2-3 bodyer trenger jeg å kjøpe inn?

Ja enig, er mye søtt babytøy :-) Var og kikka litt på babytøy idag, men hadde heldigvis med meg ei venninne som klarte å snakke fornuftig med meg slik at jeg ikke kjøpte alt som så søtt ut. Det ble mest kikking idag.

vi hadde ingen ting i mindre enn, å knapt nån i den str heller, før vi regna me å få en stor onge, så når ho bei født prematur, å måtte ha tre brætta på arman på str 44 så sei d sæ sjøl at vi måtte ut å handle ;)

Det blir litt 50 og mer 56 på vår. Får se hva vi får til jul, så skal vi handle inn resten etter nyttår :) Å shoppe babyklær er egentlig ikke min ting, fordi jeg lekte ikke med dukker da jeg var liten, men My Little Pony'er :P Håper jeg får det til. Hehe..

Min første var 54 når han ble født å brukte kun str 56. Så da trodde jeg at nestemann og ville være samme str, men hu var 49 ;) så mannen måtte ut å kjøpe litt klær i str 50 ;) denne gangen har jeg stasja litt opp med 50 :) noen bodyer og bukser :)

Et råd: IKKE kjøp str. 62, for den størrelsen får du et lass av i barselgaver. Alle tenker å kjøpe litt større slik at babyen kan vokse i det..
Jeg handlet inn et par-tre plagg i str. 50, resten i 56. Da han var en uke gammel kunne vi legge bort str. 50.. Han var 51 cm og 3580 gr da han ble født, altså en gjennomsnittsbaby.

Takk for gode råd :-)
Har til nå kjøpt 2 bodyer i str 50 og 2 bodyer i str 56. Det er så koselig å kikke på babytøy!

Brukte 50 og 56 i en måned,-og jenta mi var stor..hun veide 4150 g når hun ble født og var 51 cm lang

Jeg har to i str. 50 og tre i 56. Set mange unger som bare går med body og strømpebukse fram til de er over året, men går nok for sparkebukse første 6 mnd iallefall :)

jeg har fra før, litt i 50 og en del i 56.Mia var 51 når hun var født. Hoppet over str. 62

Jeg hadde en som vokste veldig fort... Han brukte 56 i 3 uker, så var vi over på 62. Kommer ikke til å kjøpe noe i 50 denne gangen heller. Har jo litt i 56 etter storebror og kommer til å begrense hvor mye jeg kjøper i den størrelsen. Men jeg kommer jo SELVFØLGELIG til å kjøpe litt i 56 til lillebror også, for det er jo så artig å handle disse små små plaggene hihi

Back
Topp