Babytøy str 50

Twinkle90

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Hvor mye klær har dere i str. 50? Jeg er usikker på om det er vits å kjøpe noe særlig i tilfelle hun må hoppe over denne størrelsen, men tenker kanskje det er greit å ha noe. :happy:

Jeg har aller mest i den størrelsen, fordi jeg har arva. Har svært lite i større størrelser, så jeg krysse fingra for en liten baby. Haha! Neida, jeg får kjøpe litt i de større størrelsene etterhvert.

Jeg har sånn fem plagg i den størrelsen. Kan hende jeg vurderer kjøpe litt mer hvis de bestemmer seg for å sette meg i gang litt tidligere.

Eg har eit par sett i den størrelsen klar. Viss det viser seg at eg treng meir, så får eg heller kjøpe meir. Men eg har høyrt at mange knapt bruker den størrelsen, eller hopper rett på 56.

Jeg har kun tre bodyer i 50. Så om hun er såpass liten så kan hun bruke buksene jeg har i 56 den korte tiden det er snakk om ;)

Jeg aner ikke hvor mye jeg har i 50, men 2 av ungene mine var 53cm ved fødsel, så tipper 50 blir brukt svært kort.

Jeg har veldig mye i den str. Satser på liten baby :-) neida, men mye er kjøpt brukt og kommer til å bruke det fineste først!

Jeg har 3-4 plagg i 50, tenkte det er kjekt å ha i tilfelle.
Ellers er resten kjøpt/arvet i str 56-64 eller hva det er. Tenker at det går fint om klærne er litt store de første par ukene :)

Har arvet fra den størrelsen og oppover så har kun kjøpt omslagsbody i 50 siden det manglet.

Har mye i den str, a jeg vet jeg blir satt igang i uke 36, og det er tvillinger regner jeg med å bruke str 50 en stund..

Datteren min brukte str 50 i sikkert en måned. Hun svømte i de klærne i starten.

Denne gangen er det litt andre gener inne i bildet, så jeg er forberedt på at det ikke blir like stort behov. Jeg har ikke oversikt ennå over hvor mye vi har, da vi har arvet fra to stk, og har noe igjen etter storesøster. Skal gå gjennom det i løpet av de nærmeste par ukene, tenkte jeg, og så syr jeg sikkert noen plagg selv i str 50 (og større) bare for at det er kos med hjemmesydd. :happy: Blir det ikke brukt, så selger jeg det bare. Eller bruker som gaver.

Last edited:
Det er veldig individuelt på barnet. Eldste hos meg startet med 40/44. Mellomste brukte 50 i noen dager :p

Takk for svar! :happy: Jeg har tre plagg i str. 50 så da nøyer jeg meg med det, og ser om det blir behov for mer.

Hvor mange bodyer trenger man sånn ca i starten?
8-10?
Sitter og gjør siste innkjøp på netthandel, mangler noen bodyer og strømpebukser bare.

Jeg er sjeleglad for at vi var tidlig ute med det meste.. tenk om vi skulle ut å handle barnevogn og diverse nå.
"Vet jo aldri hva som skjer fremover.." sa jeg ørten ganger til samboeren min.
Men jeg tenkte mer på sykdom eller annet hos oss, at det var godt å være ferdig i god tid.

Last edited:
Har ikke kjøpt så veldig mye klær ennå. Har litt fra da jeg var baby faktisk også :P
Akkurat nå har jeg bare en body i størrelse 50 som jeg har kjøpt. Og er litt usikker på om jeg kommer til å kjøpe noe særlig mer. De vokser så fort den første tiden, og man kan bare brette litt opp på armene/bena i begynnelsen.

Tror jeg har kjøpt ett sett i str 50
Forberedt på stort barn denne gangen også,
så har kjøpt klær deretter

Back
Topp