Babytøy i str. 50

SensommerSpire

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hvor mye kjøper dere i str. 50? Alle sier at ungen vokser såååå fort osv, men leser også om de som bruker str 50 i en måned. Greit at det er kort tid i det lange løp, men kjedelig å bare kle ungen i for store klær/arvede klær en hel måned, i tillegg er det den første og spennende måneden..

Jeg er veldig usikker her. Har arvet 3 bodyer og en pysj i str 5 og har 1-2 ull-bodyer som kanskje passer. Ønsker å kjøpe i alle fall en body og en pysj selv i alle størrelser, men er usikker angående str 50.

Jeg har faktisk en del i størrelse 50, men dette er tøy jeg har arva, så derfor har jeg en del. Jeg målte body i 50 og 56 opp mot hverandre og det var ikke mye forskjell, i verste fall kan du brette opp ermene litt :)

Vi har en del klær i str. 50, tipper 10 bodyer og 10 bukser, 5 heldrakter og 5 pysjer . Førstemann var liten og 50 var faktisk litt for stort da han ble født, så vi hadde vel den størrelsen i et par måneder. Han har aldri vokst spesielt fort, og jeg følte aldri jeg hadde for mye av noe eller at det var noe vi ikke rakk å bruke. Nestemann er estimert til ca. samme mål, så er ikke redd for ikke å få brukt det. Liker ikke for store klær på babyer heller. Men hvor mange man trenger av hvilken str. avhenger jo av babyens størrelse og vekst, dette er jo veldig individuelt, så om man ikke har fått noen pekepinn ville jeg ikke kjøpt for mye av 50 - man kan fint shoppe litt etter at babyen er født også:D

Last edited:
Sniker litt fra mai: Gutten min var 2990g og 49 cm var han var født i uke 37. Det var litt under gjennomsnittet. Han brukte str 44 i to uker, så str. 50 til han var 6 uker og da hadde han lagt mye på seg. Min venninne fikk en på 4600g og han gikk rett inn i str. 56. Hvis du får en på gjennomsnittet, så vil jeg tro at babyen bruker str. 50 iallfall en mnd;)

Mi på 3,6 og 51 cm lang brukte str 50 i fire uker hvert fall :) og de første ukene var det jo også litt stort. Har en del i 50 denne gangen også :)

Har 4 bodyer i str 50, 4 strømpebukser/bukser og rundt 4 hele sparkedresser. Så regner jeg med å få litt :) blir det for lite kjøper jeg heller inn mer :)

Har fått beskjed om at jeg skal igangsettes noen uker før, så har endt opp med å kjøpe en god del klær i str 50... Er veldig lite fan av for stort tøy til baby, og synes de skal få lov til å ha på ordentlig tøy - altså mer enn bare body og strømpebukse som mange bruker på babyene sine - så her har vi både bukser, shortser, skjorter og gensere også i str 50...

Jeg har ikke kjøpt noe i strl 50, men noe i HM sitt 50/56 - som passa fint første måneden til vår gutt på 3,5 kg og 53 cm sist, og ellers mest av Nøstebarn sitt 56/62. Det er litt stort i starten, men det synes jeg virkelig ikke gjør noe. Ordentlig tøy til baby er etter min mening mykt, føyelig, strammer ikke, godt materiale ( ren bomull eller ull) og praktisk, dvs lett å få av og på (ikke genser som må tres over hodet) og ingen glidelåser eller kanter eller hetter i veien. Så lite "vanlige klær" eller miniversjoner av voksenklær her :) kjører forsåvidt mye av de samme prinsippene til treåringen og oss voksne, function over fashion.

Jeg har endel faktisk, storesøster brukte denne størrelsen en god stund. Så glad jeg kjøpte inn litt under første svangerskap

Har garantert for mye ;) klarer ikke å la det være når jeg ser noe fint ;) har fire bodyer og tre bukser i str. 50.., håper lillegutt ikke er for stor fornye klærne ;)

Vi vet ikke kjønne, så jeg bare låner noen antrekk av venner inntil vi ser hva som kommer og hvor stor h*n er. Til jente har vi alt, men til gutt har vi ingenting:)

Vi brukte str 50 i 1 måned, så jeg vil anbefale å heller kjøpe inn ved behov. Ha litt i den str, også kan man ta seg en trilletur for å kjøpe mer eller sende mannen dersom det er behov. :) Vi har litt mer i str 56, men som nyfødt er str 56 for stort for de barna jeg har født tidligere.

Sniker fra juni. Min frøken var 3600 og 48 cm 11 dager på overtid. 50 passer snart, og hun er 2 uker.. Lurt å ha noe!!

Sniker fra februar: dette er veldig individuelt, og kommer an på fødselsvekt tenker jeg. Vi brukte str. 50 i nesten 2 måneder. Nå bruker hun 56 og er 5 måneder gammel. Jeg ville ventet å sett altså :-) Ha det nødvendige klart, og kjøp heller mer da den lille er her :-)

Back
Topp