Babytøy - Hvor mye ull eller bomull i januar?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Jeg handler og strikker litt klær, og lurer på hvor mye jeg trenger av hvert? Strikker helst i merinoull, men tenker ta baby kanskje også trenger noen tynnere/kjøligere plagg?

Er det noe vits i å strikke plagg i bomull i de minste størrelsene, eller er det bare å kjøre på med mest mulig ull? :)

Jeg har masse bomull fra datteren min (og noe ull), men kommer nok til å kjøpe en full garderobe i ull. Eneste er hvis den ender opp med å ikke tåle ull, så er det litt kjipt å ha brukt flere tusener på ullklær :)

Kommer nok til å kjøpe en del ulltøy :) Babyen kan jo komme i desember for alt vi vet, og bruker fort ull til i alle fall påske, så er mange mnd det er aktuelt :) Men vil nok ha en del bomull. Strikker ikke selv, men tror vi ønsker oss kun ullstrikk av de vi kjenner som strikker :) Sist hadde vi i alle fall 8 sett i hver størrrlse (av bomulls tøy kjøpt) og det var ikke for mye i alle fall. Ulltøy hadde vi også en del av. Kommer til å bruke noe av det om igjen, men må nok supplere med en del nytt (både for moro og fordi en del ble kastet fordi det hadde flekker)

Kjøper ikke så alt for mye på forhånd, eldste tålte ikke ull som nyfødt og baby så er kjedelig hvis denne babyen blir slik, og vi har handlet mye :)

Noe ull er fint å ha i tillegg strikketøy i ull i de minste str.
Her kan januar og februar fort bli for kald for en liten nyfødt i tillegg så da blir det mye innetid.

Har en født i november og brukte utelukkende ull de første mnd. Kommer til å gjøre det samme med denne babyen. Hjemmestrikk i ull er gull verdt mener jeg :-)

Jeg har ikke brukt ull innerst til noen av mine 4 barn. Jeg har to født i desember, en i januar og en i september. Jeg fant fort ut at vanlig bomull var like greit. Jeg har stort sett brukt bodyer i bomull og tynne strømpebukser i ull. På turer i bil og vogn har mellomlaget vært i ull. Har hatt noen fine sparkebukser og pysjer i ull fra Nøstebarn.

Her blir det nok kun brukt ull de første mnd :)

Guttene mine tåler ikke ull innerst til kroppen, så tror jeg blir å kjøpe ull i de minste str og se det an o_O

Kunne ikke bruke ull innerst på storebror, så tenker å vente litt å se. Bruke bomull innerst å ull som mellomlag tenker jeg er best. Her vi bor er altfor mange minus til at den nyfødte kan være noe ute i januar og februar uansett. Så har tid til å bli kjent med han og hva han kan bruke før vi kan dra på mange trilleturer sammen :Heartred

Vi brukte kun ull på vår første, og satser på at det går fint med de neste også. Hvis man kan bruke ull, så ville jeg anbefalt det. Det er også en fin ting å ønske seg siden det kan bli ganske dyrt å handle inn. [emoji4]

Nå bruker både jeg og mannen min ull innerst store deler av året, så derfor bruker vi det samme på ungen. [emoji106]

Ull er gull i strikk og tåler ikke baby ull tar du noe under strikkeklærene i bomull ol;)

Har barn i januar og ikke brukt ull egentlig i det hele tatt.. får noe strikketøy i ull da [emoji170][emoji173]️

Kommer til å handle ull for det meste. Begge mine har vært stor gulpere så hadde måtte skifte klær hvert kvarter hvis de ikke hadde brukt ull.

Blir vel litt av begge deler tenker jeg [emoji5] kanskje få kjøpt litt på januarsalg også [emoji2]

Kjøper inn litt ull, men tar ikke helt av i tilfelle det viser seg at babyen har sart hud. Men ull er gull på vinteren altså. Her bor 3-åringen i ull fra høsten til våren :)

Eldste gutten ble født i februar. Jeg brukte mye bomull når vi bare var hjemme og inne, og tok på ull hvis vi gikk ut. Er huset varmt så holer bomull lenge nok, man bruker jo ofte tepper rundt babyen og de ligger inntil kroppen. Et tips er å ikke kjøpe så mye for min erfaring er at man ofte får litt gaver og så er det greit å se hvilken str babyen bruker. Str 56 er greit å ha 2-3 sett med bomull tenker jeg :-)

Back
Topp