Babysvømming

HeiaGlimt93

Andre møte med forumet
Noen som har noen tips og triks når det kommer til babysvømming?
Er det noe spesielt man burde tenke på før, under og etter?
Hva burde man ha med?

Første gang vi skal prøve oss på dette og ville bare høre om noen med litt mer erfaring har noe lurt på lager :)

To håndklær til baby - et du tar med inn i babynestet til svømmehallen (som får klor på seg) og et som ligger i garderoben til etter dusjing.

Babynest med plast rundt, eventuelt en IKEA bærebag med håndklær i bunn.

Bruker plast/regntrekk til babynest, men ser mange bruker IKEA-nett med håndklær i :) Ellers synes jeg det er genialt med badebleier/truser som kan brukes flere ganger. Da trenger du ikke bruke engangsbleier.

Enig i alt som er sagt over :) Vi bruker IKEA-bag med ekstra håndklær i bunn, plusd to badehåndklær til baby (ett til klor-vann, ett til dusjen). Og badebukse til baby heller enn engangs badebleie.

For å være mest mulig effektiv i garderoben (så baby ikke må vente) pleier vi å gjøre slik: før bading skifter pappaen til badebukse på baby mens jeg dusjer, så tar jeg baby mens han dusjer. Tilsvarende etter badingen - jeg forter meg å skifte i garderoben mens han dusjer klorvann av baby og tar på bleie og body. Så overtar jeg lille og kler på ham resten av klærne mens pappaen dusjer og kler seg.

Hos oss er det små, trange garderober og masse babyer i damegarderoben, så vi fant ut det ble greiest slik. (Pluss det tar lengre tid for meg å vaske håret).

Vil bare si ifra at det enkelte steder er krav om engangs badebleie, slik det er der vi bader :)

Kan være greit å sjekke med de først, eventuelt ta med begge deler første gang om ønskelig.

Tips er timing. Baby skal ha sovet, spist og gjerne bæsjet, men siste er ikke et krav, jeg var redd hver gang at det skjer i basseng men vi slapp. Jeg har klart å både ha med sulten men nekter å spise og trøtt men nekter å sove unge på babysvømming, det var lite kjekt :laughing002 har også løpt ut til bilen etter å ha trådd klær på våt kropp ett par ganger pga lydnivå..
Husk i alle fall at det skal være trivelig for dere begge, kanskje hvis man (baby) har en dårlig dag så trenger man ikke på liv å død dra.. ?
Jeg hadde ikke med pappa på det, så ordentlig dusjing med hårvask ble ikke gjort før hjemme fordi her var ikke garderober eller spesielt dusjer på noe måte tilpasset 10 mammaer med babyer... bodylotion jeg hadde med første gangen ble heller ikke brukt:happy093

Back
Topp