Babysvømming

ChristineCarter

Forelsket i forumet
Julibarna2024☀️
Er det noen som har erfaring med hva en baby trenger til svømming i basseng? Nå som hun er snart 3 månder tenkte jeg å ta hun på baby svømming.
 
Har vært mye på babysvømming med eldste :) Du trenger egentlig ikke så mye!

Hvis jeg husker riktig så bor du også i Bergen? Jeg har gått på svømming med eldste på ADO og der har de stellematter i garderoben til på- og avkledning, matter i dusjen som baby kan du ligge på mens du dusjer og du får badebleie i resepsjonen :)

Ellers fikk vi egentlig bare bruk for håndkle (hadde ofte med to til baby) og klær. Baby trenger heller ikke dusje før dere går ut i bassenget. Prøve å passe på at baby er noenlunde uthvilt og mett kan også være greit.
 
Har vært mye på babysvømming med eldste :) Du trenger egentlig ikke så mye!

Hvis jeg husker riktig så bor du også i Bergen? Jeg har gått på svømming med eldste på ADO og der har de stellematter i garderoben til på- og avkledning, matter i dusjen som baby kan du ligge på mens du dusjer og du får badebleie i resepsjonen :)

Ellers fikk vi egentlig bare bruk for håndkle (hadde ofte med to til baby) og klær. Baby trenger heller ikke dusje før dere går ut i bassenget. Prøve å passe på at baby er noenlunde uthvilt og mett kan også være greit.
Takk for klokt svar. Har blitt litt sprø av det. Du har helt rett. Har årskort på ado, og da kan jeg og mini besøke så mye vi vil.
 
Mulig dette tipset funker best for veldig små barn. Men jeg begynte nå med babysvømming (han er 8 uker). Bruker et ikea handlenett, tatt på stellemattetrekk på en sengepute og har oppi. Legger så en hånduk oppå der igjen. Har alt av klær, dusjolje, ekstra håndduk, badebleie, leker, smokke, poser til våte klær/håndduk presset ned på sidene av puten. Har også mine såper t dusjing og min håndduk også oppi der.
Min gutt er veldig sensitiv på det å være våt/kald bruker derfor 3 store håndduker og en litt mindre. Han ligger oppi ikea nestet når vi går inn og ut av bassenget, når jeg dusjer og kler på meg. Må surre han inn i en håndduk tvært han er ut av vannet og så plassert oppi posen. Får ny håndduk etter han er dusjet.
Vanlige engangsbadebleier trekker opp mer klor, ville anbefalt sånn tøy badebleier som er ment for bading om du har det. Holder også bedre på bæsj.
Bruker siste håndduken når jeg legger han på stellematten slik at han er god og tør før jeg gir litt babymassasje med olje.
Babyer blir ekstra fort overstimulert og sulten, så lurt å ha med mat på bassengkanten om du ikke vil amme i vann.
 
Back
Topp