Babysvømming

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Vi har meldt oss på babysvømming fra mai og vil gjerne høre dersom andre har erfaring (både positivt og negativt) med det. [emoji4]

Hva skal man ha med til baby? Hørt at man får kjøpt egne badebleier? Hvor kan man kjøpe det? Er det ellers andre ting man bør tenke på?

Får kjøpt engangs bleier på komplett apotek. Ellers ka du kjøpe fleregangs på diverse barnebutikker/badeland.

Har vært på svømming en gang og syntes det var veldig bra.
Ta med bleie og gjerne to håndklær et til inne i hallen og ett til garderoben.

Vi har meldt oss på babysvømming fra mai og vil gjerne høre dersom andre har erfaring (både positivt og negativt) med det. [emoji4]

Hva skal man ha med til baby? Hørt at man får kjøpt egne badebleier? Hvor kan man kjøpe det? Er det ellers andre ting man bør tenke på?
Får kjøpt eingangsbleier på matbutikk. Coop, kiwi, spar og rema har hvertfall.
2 handkler er lurt. Dei blir trøtt etterpå, så eg pleier å dusje han og gjere han ferdig i bilstolen. Då såver han når eg dusjer.

Kjøpes på apotek og noen matbutikker. Viktig å vaske de nedentil før de får på badebleie. Baby under 6 mnd trenger ikke dusjes før bading. Etter bading må man vaske godt. Klor kan gi sår pga det angriper bakterier. Hos baby er det bleieområdet som gjerne er mest utsatt. Derfor viktig å vaske god før og etterpå.

Baby blir gjerne veldig trøtt og sliten etter bading

Vi har holdt på med eldstemann fra han var 6 uker og nå er han straks to og et halvt. Veldig gøy synes vi. Hos oss er det lekegrind i garderoben. Pleide da å raskt dusje selv og kle på meg (dusje skikkelig gjorde jeg hjemme på kvelden. ) for så å fikse ungen. Var da ferdig og klar for å reise når han var ferdig stelt. Veldig lurt å få til på amme/mate rett før dere går inn i garderoben. Gjorde hvertfall at min hadde tolmodighet til å holde ut hele økta:-)

Babysvømming er jeg kjempe fornøyd med!
Svømmelæreren vår anbefalte badetruse og ikke badebleie. Dette fordi baby får mer bevegelsesfrihet. :)

Akkurat ferdig med nybegynnerkurset og begynner på viderekommen nå. Vi får ikke bruke badebleie, så vi bruker badetruse fra merket imsevimse. Hvis det skulle skje et uhell så holder det seg i badetrusen til du rekker å få babyen opp av vannet.

Badebleie (hvis du må ha minste str er det apoteket, større str fåes på en del matbutikker)
2 Hånkler til baby (et som du tar med inn og har rundt baby når dere kommer opp av vannet)
Enkle klær til å ta på baby etterpå (de er gjerne slitne etterpå)
Stelleunderlag

Å det er kjekt med babysvømming. Vi er så heldige å få låne et terapibaseng innimellom så da bader vi og frøkna elsker det! Men de blir slitne av det og trenger ofte en ekstra tår enten under eller etterpå før de sovner. Ha med nok store hånduker så det ikke blir kaldt i garderoben med våt hånduk

Back
Topp