Babysvømming

Vi skal begynne når hun blir 2 mnd. Der jeg skal begynne hadde de gått bort fra 6 uker. Var nå 2 mnd i steden. Det er for de fryser så lett. Hun mellomste var prematur så hun husket jeg ikke når jeg startet med. Når jeg startet opp med henna var de nødt å være 6 uker og ha passert 4 kg. Har bare positive erfaringer. Har 2 unger som er kjempetrygge i vann og storkoser. Nå når jeg starter opp med minstå håper jeg hun blir like trygg. Hun elsker foreløpig å bade, blir sint når jeg tar henne ut av karet.

Vi skal begynne når lille er 6 uker :-) gleder meg! Han koser seg når vi bader han, men blir sint når vi tar han opp :)

Vi startet når storebror var 6 uker. Helt topp! Nå er hsn 4,5 og vi går ennå:)
Planla det med mini nå men rundt her har de nå høynet til 3 mnd:(

Last edited:
Lurt å vente til de er 2 mnd. Min lille frøs veldig mye da hun begynte når hun var 2 mnd(førstemann)

Her skal vi i vannet imorgen da er han seks uker. Skal ha med handkle som ligger på kanten :-) Men kjekt å høre andre sine erfaringen :-)

Har vedig lyst. Men hvordan blir det med badetruse? Er det noe som holder inne denne rennende morsmelkbæsjen? :P Har lest at badebleier blir veldig tunge og mange ikke liker det. Men når de er så små så er det vel eneste alternativ kanskje?

Hvordan foregår babysvømming?
Her kan begge foreldrene være med uti og så gjør men forskjellig ting. De lærer etterhvert å dukke under vann, hoppe fra kanten og sånn. Og så synger man sanger og lar de flyte litt rundt:)
Ordentlig hyggelig.

Har vedig lyst. Men hvordan blir det med badetruse? Er det noe som holder inne denne rennende morsmelkbæsjen? :P Har lest at badebleier blir veldig tunge og mange ikke liker det. Men når de er så små så er det vel eneste alternativ kanskje?
Vi har alltid brukt badetruse, men storebror hadde ikke sånn flytende som han her.... Kan uansett ikke huske at han noen gang bæsja når vi badet. Men han her ser man hvertfall veldig tydelig på når noe skal skje, så da er det jo evt bare å løfte de opp:)

Vi har alltid brukt badetruse, men storebror hadde ikke sånn flytende som han her.... Kan uansett ikke huske at han noen gang bæsja når vi badet. Men han her ser man hvertfall veldig tydelig på når noe skal skje, så da er det jo evt bare å løfte de opp:)
Praktisk at du ser det på han da. :) Her er det ikke så lett alltid. :P

Her anbefaler de å vente til de er rundt 2-3 måneder. Veiledende er 6 uker og 4 kg, men da har de visst lett for å fryse og bli redd for dusjen. Vi starter nok litt utpå vårparten, tenker jeg.

Hvordan gjorde dere det med dusjingen. Hadde dere babyen med inn i dusjen? Ser for meg at det blir vanskelig å vaske seg med en baby på armen??

Å hvis ikke.. Hvor skal man gjøre av babyen mens man dusjer?

Vi har meldt oss på når han er 9 uker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan gjorde dere det med dusjingen. Hadde dere babyen med inn i dusjen? Ser for meg at det blir vanskelig å vaske seg med en baby på armen??

Å hvis ikke.. Hvor skal man gjøre av babyen mens man dusjer?

Vi har meldt oss på når han er 9 uker.

Sent from my iPhone using BV Forum
Her dro vi han bare fort gjennom dusjen for å få spylt av litt. Og her er det sånn lekegrind ved siden av dusjene vi la han i.

Ser for meg å dusje før jeg kommer til bassenget også dusje raskere med baby på armen?

Nei vi kan ikke. Jeg har luftveisallergi som jo disponerer for at han også kan få det. Og klorvann er veldig sterkt for små babyer, som visstnok kan gjøre han mer utsatt for å få det.

Back
Topp