Babysvømming

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Vi var for første gang i går og han elsket det. Plasket i vei:) Men jeg syns det var litt stress i garderoben. Dusjet med han på armen, hadde ikke lyst til å legge han ned i dusjrommet. Jeg fikk jo vasket av han klorvannet, men min dusj ble jo litt dårlig. Hvordan pleier dere å gjøre det?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Her er det eget rom for vasking og skildring av baby, det er oppvarmet. Ellers hadde jeg aldri orker det.

Man låner paraplyvogn som man setter barnet i. Triller inn i garderoben, skifter selv og dusjer. Ruller inn i hallen, hvor babybassenget er og eget avlukke for skifting av babyer er. Der er det også egne hyller til å sette bagen på, toalett og alt annet man trenger. Utrolig enkelt og greit!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det eget rom for vasking og skildring av baby, det er oppvarmet. Ellers hadde jeg aldri orker det.

Man låner paraplyvogn som man setter barnet i. Triller inn i garderoben, skifter selv og dusjer. Ruller inn i hallen, hvor babybassenget er og eget avlukke for skifting av babyer er. Der er det også egne hyller til å sette bagen på, toalett og alt annet man trenger. Utrolig enkelt og greit!


Sent from my iPhone using BV Forum

Det høres jo helt fantastisk ut! Så bra tilrettelagt er det ikke her...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde med sånn stellematte fra ikea, dusjet hun først, så la hun inntullet i et håndkle på matta så dusjet jeg selv.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har hatt med bagen inn. Først skyller jeg av henne, tørker henne og kler på henne, og legger henne i bagen. Så går jeg og dusjer og kler på meg.
Nå som jeg har bytta til sportdel er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det.
 
Jeg hadde med sånn stellematte fra ikea, dusjet hun først, så la hun inntullet i et håndkle på matta så dusjet jeg selv.


Sent from my iPhone using BV Forum
Har skjønt at dette er veldig vanlig! Tror IKEA-mattene ofte er med på babysvømming :) Jeg skal prøve det på mandag når vi skal på svømming for første gang!
Noen andre gode tips?? Jeg har faktisk aldri dusjet mini før, bare bada. Så lurer på hvordan han reagerer på det!
 
Har vært endel på babysvømming med mini. Vi har med Ikea matte som han ligger på i garderoben og mens jeg dusjer. Viss man ikke har prøvd å dusje med babyen sin før, er det nok en fordel å prøve hjemme en gang først, men tror de fleste liker det :) Etter svømmingen er de fleste både sultne og trett så da gjelder det å være litt effektiv med dusjing og ordning etterpå. Ammer alltid i garderoben når vi har fått på oss undertøy, så slukner gullet med en gang han kommer oppi vogna og da sover han godt lenge :)
 
Takk for tips! God ide å "øve" på dusjing, det skal jeg gjøre i morgen :) Vannet er vel sikkert kaldere enn han er vant til fra bading hjemme? Pleier det å gå greit?
 
Badebukse, hun er så søt i den! (er like tett som en badebleie).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjøpte forresten til 30kr på Kappahl. Kjøpte i to ulike størrelse så håper de varer ut kurset.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for tips! God ide å "øve" på dusjing, det skal jeg gjøre i morgen :) Vannet er vel sikkert kaldere enn han er vant til fra bading hjemme? Pleier det å gå greit?

Vi bruker badebleie. Og vannet i plaskebassengene pleier å holde ca 34 grader, så det er veldig behagelig :)
 
Kan informere om at snuppa mi er livredd for dusjen, så vi har øvd i en måned. Nå begynner hun å ikke se ut som om hun kommer til å dø.

Spørsmål:
Vasker dere med såpe/olje?
Bør de smøres med krem etterpå?
 
Kan informere om at snuppa mi er livredd for dusjen, så vi har øvd i en måned. Nå begynner hun å ikke se ut som om hun kommer til å dø.

Spørsmål:
Vasker dere med såpe/olje?
Bør de smøres med krem etterpå?

Vasket han bare med vann, men smurte han med locobase repair etterpå. Han har slitt litt med tørr hud tidligere.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Smører også med locobase repaire av samme grunn.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi var i svømmehallen for første gang i helga, og synes også det var styrete i dusjen/garderoben. Vesla liker dusjen hjemme, men i svømmehallen var det IKKE gøy, og heller ikke spesielt lett for mor. Det endte med at vi begge tok en ekstra dusj da vi kom hjem. Vi må øve mer ;-)
 
Babysvømmingen vår slutter i desember. Da har hun gått på kurs i 6 måneder. Det begynner et nytt kurs da, men jeg er usikker. Holder det ikke med babysvømming da? Burde hun ikke gått "videre"? De har for "øvede", men tidene passer ikke oss.
 
Babysvømmingen vår slutter i desember. Da har hun gått på kurs i 6 måneder. Det begynner et nytt kurs da, men jeg er usikker. Holder det ikke med babysvømming da? Burde hun ikke gått "videre"? De har for "øvede", men tidene passer ikke oss.

Tenker på akkurat det samme. Finnes jo kurs videre, men er usikker. Bør jo egentlig gå der frem til han kan svømme hvis det skal være vits i føler jeg. Og det vet jeg at ikke kommer til å skje...
 
Tenker på akkurat det samme. Finnes jo kurs videre, men er usikker. Bør jo egentlig gå der frem til han kan svømme hvis det skal være vits i føler jeg. Og det vet jeg at ikke kommer til å skje...
Sniker fra februar. Vi kommer til å fortsette med nytt kurs etter at babysvømmingen avsluttes. Vi kommer neppe til å gå kurs frem til hun kan svømme, men jeg tenker at hovedpoenget er at de skal bli glad i, og helt trygg på, å være i vannet. Så kommer svømmeferdighetene når de kommer:)
 
Back
Topp