babysvømming

Mari=)

Glad i forumet
hva er din erfaring med babysvømming, likte babyen det? hvordan gjorde du det i garderoben, tok du med vognen inn eller gikk det bra uten?
vesla er nå 7 uker å jeg har hele tiden hvert litt nervøs for å ta henne med ut blant folk. vi triller mye vogn og er borte på besøk hos familien, men vi har enda ikke vært på kafe eller lignende. nå syns jeg det er på tide å komme seg opp av sofaen og prøve oss litt ute blant folk å syntes babysvømming hørtes veldig koselig ut :)

Tenkte på baby svømming med forrige, men ble desverre aldri noe av. Men SKAL gjøre det denne gangen, og tenkte å begynne rundt da ho blir 2,5 måned. Kjenner endel som er storfornøyd med det. Ang vogn, tror jeg de tar med baggen i vogna inn, og lar resten stå rett utenfor garderoben.

er jo en flott mulighet for mor og barn å få skikkelig kvalitetstid, og samtidig treffe andre foreldre med småttiser.:-) spesielt om man ikke er helt på den cafe delen av barselstiden:-)

Vi går på babysvømming hver tirsdag:) Han storkoser seg og smiler fra øre til øre:D
Det er ikke ønskelig at man tar med vogn inn til garderobene,da ville det blitt stappfullt. Så her bad de alle kun ta med bilsete. Vi tar videre med bilsetet inn i svømmehallen, og setter det opp langs veggen ved bassenget. Oppi legger vi en bleiekladd. Når vi er ferdig(30min.) står pappan klar med håndkle ved bassengkanten og vi pakker han godt inn i det før vi legger han i bilsetet. Veldig praktisk ha det i forbindelse med dusjing og påkleding også, for da ligger han oppi der mens jeg gjør meg ferdig. Babyen skal bare skyldes av kloren, ikke noe såpe. Porene i huden er for åpen da, så det er ikke anbefalt.

Vi går på babysvømming hver tirsdag:) Han storkoser seg og smiler fra øre til øre:D
Det er ikke ønskelig at man tar med vogn inn til garderobene,da ville det blitt stappfullt. Så her bad de alle kun ta med bilsete. Vi tar videre med bilsetet inn i svømmehallen, og setter det opp langs veggen ved bassenget. Oppi legger vi en bleiekladd. Når vi er ferdig(30min.) står pappan klar med håndkle ved bassengkanten og vi pakker han godt inn i det før vi legger han i bilsetet. Veldig praktisk ha det i forbindelse med dusjing og påkleding også, for da ligger han oppi der mens jeg gjør meg ferdig. Babyen skal bare skyldes av kloren, ikke noe såpe. Porene i huden er for åpen da, så det er ikke anbefalt.

takk for fint svar :) er pappaene også med? trodde det var bare en av foreldrene som var med, her arrangerer de bare babysvømming på dagtid, å da er jo mannen på jobb:) lurt det med bilstolen :)

Eldste var vel ca 3 mnd når vi gikk. Hadde bare med inn bilstolen i garderoben. Hadde han med meg inn i dusjen og hadde bare håndkle rundt meg selv mens jeg kledde han. Etterpå kledde jeg meg selv. Han var ganske stor før jeg trengte noe annet. Dusjet selv skikkelig når jeg kom hjem, men er vel ingenting i veien for at en kan få noen av de andre (om man kjenner de litt) til å se etter gullet mens en dusjer selv.

takk for fint svar :) er pappaene også med? trodde det var bare en av foreldrene som var med, her arrangerer de bare babysvømming på dagtid, å da er jo mannen på jobb:) lurt det med bilstolen :)

Her holdes kurs både på dagtid og ettermiddag/kveld. Vi valgte 18.00 slik at han også er med:) Her er de aller fleste pappaene med ja,men vil tro det er anderledes på dagtid:)
Sist gang hadde vi med kamera som tåler vann,skal bli så stas å fremkalle<3<3

Vi forsøkte med vesla da hun var knappe 6 måneder. Men hun ble livredd i vannet og skreik hysterisk. Vi forsøkte fire ganger, men til slutt ble det så ille at hun satte i å gråte før vi kom inn i garderoben. Kjemperedd lydene i dusjen og de andre babyene og alt sammen. Så vi slutta!

Men nå, ett år seinere, elsker hun vann og plaska i basseng dagen lang da vi var på Mallorca i fjor sommer. :)

Har insisterer pappa på å ta med sønnen på babysvømming, så jeg håper jeg aller nådigst får lov til å være med ;)
Godt poeng med bilder, synes babyer i vann er ekstra nydelig :)

Men er det sånn at man følger program hele tiden, eller får man tid til å leke og kose seg?

Har insisterer pappa på å ta med sønnen på babysvømming, så jeg håper jeg aller nådigst får lov til å være med ;)
Godt poeng med bilder, synes babyer i vann er ekstra nydelig :)

Men er det sånn at man følger program hele tiden, eller får man tid til å leke og kose seg?

Hos oss er det noen faste sanger som synges i fellesskap og div.leker. Man holder eksempelvis bebisen med ryggen mot seg og alle går innover i en sirkel så bebisene får veldig nærkontakt med hverandre:D Det starter alltid med navnesangen... Vi lærer noen holdekrep, svømmegrepet for eks. Svinger bebisen rundt i vannet etc. Har badeleker der, ender og båter etc. Sist gang hadde instruktøren med speil som hun tok over veslegutt, det syns han var stas:D Vi får også tid på egenhånd,spesielt de siste min:)

vi fikk ikke delta på babysvømming pga at begge var premature og har luftveis sykdommer.. men kjenner flere som deltar og det ser så koslig ut! :) håper dere kommer dere ut og i bassenget :)

je og vesla gikk på babysvømming, og hun stor trivdes :)
I garderoben hadde de feste bilstol i starten, og det funka helt greit :)

Gøy å lese andres erfaringer ! :) Vi hadde ikke muligheten forrige gang pga byen ikke hadde basseng da (renovering), men bor nå i en annen by, så når vi en gang får neste SKAL det prøves :D

Jeg er instruktør og sønnen min som nå strax er 6år har gått siden han var baby, han elsket det fra første stund og er som en fisk nå :) anbefales på det varmeste :) ang rutiner regner jeg med de varierer, spør instruktørene så får du nok svar på det meste du lurer på :)

Back
Topp