Babysvømming

Renna78

Forelsket i forumet
Har tenkt å melde oss på babysvømming, men finner lite informasjon om hvor gammel barnet må være, og når det foregår, og hvor mye det koster osv.
Noen som vet?
Synes det er viktig å la barnet bli vant til vann, å bli trygg i vannet.

Hvor gammel barnet er, kommer an på hvor man skal gå på svømming.. Her jeg bor begynte vi da snuppa var 6 uker.. Men noen steder er det 2 mnd, 3 mnd... Kan foregå både på dag og kveld.. Ikke alle kommuner har tilbudet heller... Prisene varierer [;)]

Håper noen der du bor kan svare deg bedre [:D]

Hos oss har vi to steder de kan badet. ene stedet kan de være 6 uker og andre 8 uker.

for 10 ganger kosta det 1300 og noe tror jeg. det varer 20-30 min hver gang.
også må man se når kursene starter da, det er ikke bare å poppe inn liksom. så da må man vente eventuelt.

synes det var litt vell dyrt så vi bader uten om kursene vi. så er vi så lenge vi føler for[:)]

google babysvømming også ser du om du finner noe der du bor. ikke alle som har det vet jeg.[&o]

Vi begynte da han var 8 uker, helt perfekt for oss...

Bør starte FØR 6 mnd, ellers forsvinner den automatiske lukkemekanismen barn har, den som gjør at de kan holde pusten under vann uten å bli "opplært"

De første gangene holdt det med 15-20 min i bassenget,men etterhvert var vi hele tidne ut, vi har gått tre kurs og nå i høst starter han på småbarns svømming med pappaen[:D]

ORIGINAL: *Minibønna*

Vi begynte da han var 8 uker, helt perfekt for oss...

Bør starte FØR 6 mnd, ellers forsvinner den automatiske lukkemekanismen barn har, den som gjør at de kan holde pusten under vann uten å bli "opplært"

De første gangene holdt det med 15-20 min i bassenget,men etterhvert var vi hele tidne ut, vi har gått tre kurs og nå i høst starter han på småbarns svømming med pappaen[:D]

Den lukkemekanismen mister de tidligere hvis den ikke blir "brukt" [;)] Bare for å si det lizzzm [8D]

vår var 2 mnd:)

Ser du er fra Drammen. Gå inn på Blekkspruten.no. Det er i Mjøndalen. Vi gikk der med første mann fra han var 8 uker til 11 mnd. Veldig bra der. Nå svømmer han med armringer alene, hopper fra 60-70 cm. Svømmer under vann. Stortrivers i vannet.

Lite, varmt basseng så det blir ro for barna. Mange stellebord i garderoben, er nok itl alle på kurswt. Lekegrind i dusjen, hvor man kan legge fra seg babyen.

Er forskjellig fra sted til sted ang alder og pris. Blekkspruten tror jeg der er fra 6 uker og vært til 6 ukers kontroll.

De har baby svømming på drammens badet ogsp, veit ikke hvordan det er der, men gå inn på nettsidene dems.

jeg ringte hun som var ansvarlig for babysvømming på "vige" her i byen! Hun sa at det tidligst er 6 uker og det seneste 6 mnd
så jeg går nok glipp av kurset som startet i november om jeg ikke føder før tiden! Så da må jeg på neste kurs som begynner i Februar, Da vil Emilie være ca 4 mnd, men det gikk helt fint sa hun! Har mest lyst til å begynne på det kurset i November, men hvis ikke får jeg føder før tiden må jeg nok pent vente:)

Her koster det 1200kr for 10 uker. på "vige" da

Takk. Har nemlig vert på nettsidene til Drammensbadet, og der står det bare generelt om babysvømming. Ikke noe mer.

Det var jo litt dårlig med info da... Veit ikke hvor mye info det står på sidene til blekkspruten, mendet er iallefall veldig bra der. ER mange kurs også. Går jo hver dag, formiddag og kveld. Ofte oppstart av nye kurs. Så hvis du ikke bor langt unna, er det absolutt å anbefale. Jeg drar fra Åmot...

Tenkte å starte over jul med snuppa.

http://www.blekkspruten.net/Priser_Babysvomming0-2ar.php

Takk malone. Det står nemlig ingen ting om priser eller når det er babysvømming på drammensbadet.

Back
Topp