Babysvømming - tips

Oktoberspire2017

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Vi starter på babysvømming mot slutten av februar, og trenger sårt tips/råd for hvordan jeg skal gjøre dette [emoji1]

Er det mest normalt å gå med badedrakt eller bikini?

Hvordan gjør jeg det med baby når jeg skal dusje?
 
De fleste har badedrakt, men jeg har ogsåsett folk i bikini.
Det er lekegrind (om det er det det heter) hvor man kan legge babyen i mens du dusjer. I hvert fall der vi var med eldste. Går ikke nå.
 
Jeg har aldri vært på babysvømming, men tror jeg ville gått for badedrakt! Hvis baby tar tak i bikinistroppem kan jeg se for meg at man fort står der med puppene på frifot :p
 
Måtte kjøpe meg badedrakt - sånn at det så ok ut (da jeg må ha ammebh under med innlegg).
Ville gått i bikini ellers - det er det jeg føler meg mest "vel" i.

Nå ligger babyen i bilstol og tørker mens jeg dusjer. Setter bilstolen så jeg ser fra dusjen.
Den lille sovner så fort etter svømming uansett. Så lettere å la den være mest mulig i fred.

Ellers er det badebleier, men det selger de der vi er (men handler likevel selv og har med)
 
Jeg lurer også på hvor man gjør av baby mens jeg dusjer. Har ikke bilstol siden vi ikke har bil :) Er det greit å legge han på et håndkle på gulvet innenfor synsvidden, eller må jeg ha han på armen? :p
 
Sniker- vi kjøpte den billige stellematta fra ikea som er plast inni, han lå på den. Men det var en sånn babygrind i dusjene der vi gikk på babysvømming så etterhvert var han bare oppi der. Eller jeg dusja kjapt med han på armen og tok resten hjemme :)
 
Kommer veldig an på fasilitetene egentlig.

Der vi går finnes det sånn grind man kan la babyene ligge i mens man dusjer.

Men når vi er i svømmehallen gar de ikke det ved dusjene; da blir det dusj med baby på armen - pakke oss inn i håndklær og så legges han ned på dem i garderoben. Kunne sikkert tatt med bilstolen, men synes det er mer upraktisk
 
Kommer veldig an på fasilitetene egentlig.

Der vi går finnes det sånn grind man kan la babyene ligge i mens man dusjer.

Men når vi er i svømmehallen gar de ikke det ved dusjene; da blir det dusj med baby på armen - pakke oss inn i håndklær og så legges han ned på dem i garderoben. Kunne sikkert tatt med bilstolen, men synes det er mer upraktisk

Jeg får kanskje ta kontakt med svømmehallen å høre hvilke fasiliteter de har [emoji1]
 
Bilstol med engangs stelleunderlag (sånn tynt fra libero med plast bak). Eller plaststellematte fra ikea på gulvet i dusj og garderobe med håndduk oppå. Begge deler funker synes jeg. Har vært på babysvømming i to ulike svømmehaller, begge store, ikke sett sånn grind til å ha babyer i. Foretrekker badedrakt pga magen min, men gode sportsbikinitopper er heller ikke noe problem. Test om det er greit å amme i hvis du ammer.
 
Sniker fra juni :)

Der vi går på babysvømming har de både lekegrind, babymatter/stellematter på gulvet og babystoler fra Ikea. De har også egne babyvasker for å bade/skylle av baby etter svømming. Så det varierer nok stort fra sted til sted :)
 
Brukt håndkle eller portabel stellematte å legge baby på mens eg dusjer. Dusja henne på armen min. Det finnes badetruser for babyer som holder på bæsjen i vanlig badedraktstoff, veldih mye mer digg enn de engangs badebleiene [emoji106] lindex, div norske nettbutikker (iallefall de som har tøybleier typ bæreglede, sjalala, carryme i tillegg til de mer sære tøybleiebutikkene).

Så lot eg ho ligge dels intulla i håndkle mens eg kledde meg og kledde henne til sist.
 
Back
Topp