babysvømmimg

sstine

Elsker forumet
heisann!
jeg er ikk egravid,det vet dere vel nå[:D]
men har tenkt litt på at når jeg får barn engang vil jeg ha barnet(barna) mine på babysvømming.
noen som har erfaring fra det?
hvor tidlig begynner man på det?
klemmer fra stine[:D]

Det lurer jeg også på..

Noen som har et godt svar der?

Heisann!

Babysvømming har jeg ikke erfaring med, men jeg har erfaring med asmatikere i basseng. MEN her kommer det også inn hvilken type astma man har.

Sønnen min har veldig alvorlig astma, det verste er kulde & anstrengelse. Det som hjelper BEST er svømming, men kun dersom det er varmt & fuktig. Vi reiser til varmere strøk 2 ganger hvert år, det er der han har lært det meste (slutte med blei, krype, gå osv).

Dersom man har allergi mot dyr, støv, røyk osv er det IKKE sikkert dette er noe, men for min gutt så er det ingen plass som i bassenget han kvikkner til i dårlige perioder. Det er som å gi han en stor dose medisin på forstøver apparatet.

Bare et lite tips!

Kathrine

Vi var på babysvømming med sønnen vår, det var på vårparten, han ble født 4 desember.. Han var sterk og holdt nakken sin veldig tidlig, men vi møtte hun som lå på samme rom på sykehuset, og veslejenta der holdt ikke hodet sitt selv..
Kurset var ferdig 24.04.04 så jeg på diplomen, og det holdt på 10 fredager, så da var han mellom 2 og 3 måneder da vi begynte..

Er en fin ting å gjøre sammen! [:D]

tusen takk for fine svar jenter[:D]
oki,da vet jeg det at barnet må holde nakken oppe selv.har så lyst til å gjør edet,ser så utrolig koselig ut.
masse klemmer fra stine

Heisan.
Jeg har to døtre, og begge har hvert på babysvømming. Storkoste seg. (Minste er fortsatt med, og gammlesta skal begynne på svømme kurs nå til høsten) De begynte henholdsvis 8 og 9 uker gamle. Har hatt det veldig fint på babysvømminga vi, og instruktørene er som regel dyktige og sier fra hva vi kan gjøre, hvor lenge vi kan være oppi basenget o.l. (Men du må være ferdig med rensinga etter fødselen da)[:D]

Jeg går på babysvømming med godgutten. og er veldig fornøyd med det. Adrien stor koser seg i vannet [:D]
Nå har han begynt å ta helt avsted i det store badekaret hjemme også+dusj er veeeldig gøy.

Kan være noen får allergisk reaksjon, men da må dere heller bare stoppe. Ang astma så har jeg det selv, men får ikke problemer i forbindelse med svømminga.

I vår hjemby så må barnet vaære 4 mnd før de begynner.

Baby svømming er absolutt å anbefale [8D]

takk dere er supre[:D]vil virkelig på babysvømming nå hehe,men har jo igjen å bli gravid jeg da hehe

Hos de fleste som har babysvømming, så får en begynne når barna er ca 8uker...
Er det slik at kurset starter senere,pga barnet er født til litt dårlig tid i forhold til kursstart- så anbefaler de å begynne før barnet er 8mnd!
Dette fordi da kanksje de rekker å bli med på undervannsdykking,etter ca 8mnd så slutter de å lukke... Eldste her var med på svømming fra ho var ca 10uker til hun var like over 6mnd! Og det hadde vi mye glede av...Nr 2 her ble født i mars,og fikk ikke begynt kurset før i aug. Noe som resulterte i at han hadde slutta å lukke til vi kom til undervannsdykkinga! Var litt kjedelig det,men kosa oss med andre vannaktiviteter da...
Så vil anbafale på det sterkeste å bli med på babysvømming!!![;)]

Back
Topp