Babystrikkedilla <3

Jeg har strikkedilla året rundt [emoji6] men har begynt på babyteppe i dag [emoji23] 5+0 i dag
 
Her pleier strikkedilla å gi seg på våren for da roper hagen, men tenker hagen blir forsømt i år med januarbaby så trengs mye strikkatøy ❤❤❤
 
Begynte på babytøy da vi bestemte oss for å prøve på nr 3 :rolleyes: Men har klart å holde meg til å bruke restegarn. Blir nok snart bestilt litt nytt garn til nye prosjekter, har allerede en liten liste i hodet på hva krabaten skal få :happy:
 
Er veldig klar for å begynne strikkinga! Hvertfall når det blir termin i januar;) tenker å begynne med teppe kanskje. Noen som har tips til fine oppskrifter?:)
 
Har også såå lyst å strikke babyklær/teppe!
Er set noen som har noen gode tips til garn til babyteppe? Kan man bruke hvilket som helst garn, kan man bruke bomullsgarn?
 
Sniker litt hos dere ;) anbefaler silkeull til babyteppe. Bomull går også fint, eventuelt ull/bomullsblanding så får en et helårsteppe.
 
Jeg skal hvertfall strikke et nøstebarnteppe i ull. Strikket et til yngstejenta (novemberbarn) og det ble brukt til alt. Og ble helt utslitt. Var en periode hun ikke sovnet dersom det teppet ikke var i nærheten.
 
Har også såå lyst å strikke babyklær/teppe!
Er set noen som har noen gode tips til garn til babyteppe? Kan man bruke hvilket som helst garn, kan man bruke bomullsgarn?
Man kan godt bruke bomull - men ville nok valgt ull til januarbaby.
 
Jeg strikker alltid og har allerede endel babyplagg liggende fordi det er oppskrifter jeg har hatt lyst til å strikke. Foreløpig har jeg ett babyteppe i Pickles Merino inspirert av et teppe jeg så på Purl Soho og endel småplagg, blant annet "Stjernebukse" og en "Nordic fall Cardigan". Sistnevnte er vel kanskje ikke ett gutteplagg.. I går kjøpte jeg garn til å dobbeltstrikkke "Snøfnuggteppet" til Pinneguri. Har fyset på det i flere år, men det er for mye jobb til at jeg gidder å strikke til noen andre enn meg selv. Har planer om å strikke vognpose også inspirert av Risarosa. Gleder meg!
 
Er veldig klar for å begynne strikkinga! Hvertfall når det blir termin i januar;) tenker å begynne med teppe kanskje. Noen som har tips til fine oppskrifter?:)
Jeg synes instagramprofilen "knittinforolive" og "strikkezilla" har mye fint (og endel kjønnsnøytralt siden vi ikke vet enda [emoji4])
 
Er veldig klar for å begynne strikkinga! Hvertfall når det blir termin i januar;) tenker å begynne med teppe kanskje. Noen som har tips til fine oppskrifter?:)
Jeg strikket nr 20106 i fra heftet babytepper til Dalegarn, i freestyle, det ble så mye brukt. Jeg strikket et til barnebarnet mitt og, men da brukte jeg alpakka/ull og det ble ikke bra, bare mye hår i de små hendene...usj....
 
Har hørt at man skal holde seg unna alpakka de første mnd fordi det loer - de får det jo i munnen og overalt stakkars.
 
Ja det er jeg enig i, men kanskje bomull til typ koseteppe?
Det går sikkert fint! Pickles har ett garn med merinoull og bomull og det har Sandnes også om du vil strikke blanding. Synes Pickles har endel fine mønstre også.
 
Hadde noen prosjekt før vi fikk vite det, men etter det begynte jeg på babyteppe å neste prosjekt er hentesett:happy: Det gledes!!
 
Jeg har så lyst å lære meg å strikke!!!! Har heldigvis en svigermor som er en dyktig strikker. Men hadde vert stas å kunne lage noe selv også
 
Back
Topp