babystørrelser

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg tenkte jeg skulle se hva jeg hadde og ikke hadde av babyklær, så ser jeg at jeg har jo nesten alle babyklærne i 56 (?)

Blir ikke det stort for en nyfødt baby?

Hva burde man egentlig ha av nyfødt klær? (str50?)

Det minste jeg har kjøpt er også str 56.... Har ingenting i str 50... [:)]
Men siden jeg er diabetiker så har jeg stor sjangs for å få store barn, så da ser jeg ikke vitsen med å handle masse i str 50, å så kan du så vidt bruke det, viss det i det hele passer.... [&:]

Kommer hun lenge før, og er liten, får jeg heller sende mamma og sambo på litt shopping [;)]

Vi fikk høre av alle at vi mått for alldel IKKE kjøpe noe i str 50 for det fikk vi nok av da folk kom på visitt og de vokste fra det såååå fort.Så vi hadde fint lite.Ut kom ei litta jenta på 2950 kr og 48 cm lang.sTR 50 brukte hun i maaaaange mnd så vi måtte ut å kjøpe babyklær i str 50 på vei hjem fra sykehuset.Ingen som kom med klær i str 50 på visitt[:D]så noen boddyer og strømpiser er veldig lurt å ha.Noen plagg ellers også i str 50.Får du en som er litt liten så drukner ungen i 56

har litt i 50, men ikke så mye =)=)

Jeg har litt i 50, men mest i 56.. De vokser jo inn i det fort, også kommer det ann på hvor stor babyen er[8|] Sambo
var stor, så jeg tør ikke kjøpe for mye i str 50 [8D] I værste fall er det bare å rusle en tur på butikken og kjøpe mer
smått [:)]

Kommer jo veldig an på babyen da..men her fikk jeg tips fra "alle" at str 50 var det ikke vits å kjøpe!! Så jeg kjøpte bare str 56..og Jenta mi svømmte jo i klærne!! Begynnte ikke å bruke 56 før hun var nermere 2mnd.[:)]
Så her blir det hvertfall kjøpt inn i str 50[:D]

Har fått en body i str 50 så har den. Kommer ikke til å kjøpe noe. Tror bestemor eller andre melder seg mer enn frivillig å handle litt inn om jeg skulle trenge det!

ORIGINAL: lille iskaffe

Vi fikk høre av alle at vi mått for alldel IKKE kjøpe noe i str 50 for det fikk vi nok av da folk kom på visitt og de vokste fra det såååå fort.Så vi hadde fint lite.Ut kom ei litta jenta på 2950 kr og 48 cm lang.sTR 50 brukte hun i maaaaange mnd så vi måtte ut å kjøpe babyklær i str 50 på vei hjem fra sykehuset.Ingen som kom med klær i str 50 på visitt[:D]så noen boddyer og strømpiser er veldig lurt å ha.Noen plagg ellers også i str 50.Får du en som er litt liten så drukner ungen i 56

Det er min erfaring også. Alle som kom på besøk kjøpte gjerne litt større klær, så veldig greit å ha et par body og strømpebuker i str. 50 om ikke annet. Så kan man heller ta på en genser/bukse i str 56 som man bretter opp litt. Begge mine unger var 49 cm når de ble født, så de brukte 50 ei lita stund

vi hadde kjøpt inn litt til Tobias i 50, men kunne kun bruke de heim
fra sjukehuse, så dinna gangen handler eg de i 56, og er ongen liten
så har vi litt fra forgje gang!!!!!!!!!!

Jeg har kjøpt inn klær i både 50 og 56, sånn at jeg har uansett størrelse på barnet :-)

det meste jeg har av str 50 er ull og det er ganske tøylig men har noen sparkebukser osv i str 50 også.

Vi er nok mange som har hørt at man ikke må kjøpe str 50... så da snuppa kom og var 3 kilo og 48 cm lang måtte vi ut og handle - for den størrelsen passet lenge, og gaveklærne var i størrelsene 62 og oppover - for alle tror jo at man får så lite i smått. Nå har vi jo klærne fra Johanna ble født, så vi klarer oss nok en stund

De fleste sier til meg at jeg IKKE må kjøpe 50. Men venninna mi som fikk en jente på 4200 og 52 lang sier at jeg bør det for selv hennes barn brukte 50 en god stund!!! Har kjøpt 2 bodyer og 2 atrømpebukser, 2 bukser og en genserjakke i 50. Tar med et hentesett i 50 og et i 56. Resten får jeg evt bytte hvis det ikke passer. 

Jeg har litt i hver størrelse fra 50-68[8D]
Men minst i 50 litt mer i 56 og 62 da[;)]

Uf synes dette er vanskelig.. Eg har litt i 44 og litt i 50, tør ikke kjøpe mer siden jeg ikke vet når de kommer. Men det værste er jo at eg må ha to i alt. Men får trøste meg med at hvis de kommer veldig tidlig så ligger de jo på sykehus en stund så får vel kjøpt inn litt.

ORIGINAL: Amy09

Jeg har kjøpt inn klær i både 50 og 56, sånn at jeg har uansett størrelse på barnet :-)

Sist gang handlet vi kun inn klær i str 50, men bare det litt. vi kjøpte 6 bodyer, to pysjer, et par strømpebukser, fire sparkebukser og noen jakker pluss luer og sånt. Med unntak av luer fikk vi ingenting i str 50, så jeg er glad vi gjorde det sånn. Vi kjøpte en kjeledress i str 56, ellers hadde vi nesten ingenting. Det gjorde ingenting for å si det sånn. det var ikke mye vi ble nødt til å kjøpe selv av klær før hun begynte å bruke 74.[;)]

Jenta vår var 49 cm og 3,7 kg da hun ble født. Den minste str vokste hun ut av på et blunk (da hun var en måned var hun fem kilo), så dersom barna ikke er små så er det ikke mye dere trenger i str 50.

ORIGINAL: Annicken

har litt i 50, men ikke så mye =)=)

har det meste i str 56- men kjøper nok noen bodyer o.l i 50 for sikkerhets skyld..
det ser bare så himla smått ut.. hehe.. kan ikke forstå at ett menneske kan passe opp i noe så lite!

Har fått en del klær i str. 50 [:)] har bare kjøpt ull selv[:)]
har mest kjøpt i str. 56 og oppover[:)]

Back
Topp