Er det flere storesøsken som snakker babyspråk? Mini (blir fire neste uke) er fæl på å snakke babyspråk, det er nesten litt slitsomt. Regner vel med at han ikke gir seg med det første, men håper han ikke holder på helt til oktober 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det flere storesøsken som snakker babyspråk? Mini (blir fire neste uke) er fæl på å snakke babyspråk, det er nesten litt slitsomt. Regner vel med at han ikke gir seg med det første, men håper han ikke holder på helt til oktober![]()

Blir helt sliten til tider jeg altsåJepp!
Minste på 5 snakke enda med babyspråk av og til. Hun trenger ikke men liker tydeligvis å gjøre seg mindre enn det hun er
Er spent når baby kommer om hun fortsetter![]()

Problemet her er jo at han snakker flytende egentlig, men han legger over til babyspråk (sikkert pga babyen i magen?) hele tiden, og jeg syns ikke noe om det. Er litt sånn som deg, jeg er veldig opptatt av språk og at ting skal uttales riktig, så jeg blir sånn småstressa når han ikke hørerEldste på snart 9 snakker babyspråk til småsøskene, jeg sier hun må snakke ordentlig til de, for at de skal lære seg å snakke!
Har en nevø på 8 og ei niese på 5 som snakker ganske babyspråk enda, og jeg ønsker ikke at mine skal gjøre det når de er stor, så jeg øver med de på de lydene de ikke får til, det gjør de i barnehagen også
Kjenner en som aldri fikk skikkelig oppfølging i forhold til språket, og han høres ut som ett lite barn enda, og han er 26... er litt dialektforvirring og inni der, men mye det at det aldri ble tatt skikkelig tak i.
Nå er det ett ekstremt tilfelle da, men jeg er ganske opptatt av å ta tak i slike ting, er vel en grunn for at jeg studerer spesialpedagogikk![]()
Ja jeg har aldri snakket sånn til mini, selv ikke da han var baby, fordi da lærer de jo ikke å prateNei, har aldri gjort det, ikke da lillesøster var baby heller, da var storebror 7.
Det er ikke bra for språkutviklingen med baby språk, likevel er det mange som gjør det, også voksne![]()
Problemet her er jo at han snakker flytende egentlig, men han legger over til babyspråk (sikkert pga babyen i magen?) hele tiden, og jeg syns ikke noe om det. Er litt sånn som deg, jeg er veldig opptatt av språk og at ting skal uttales riktig, så jeg blir sånn småstressa når han ikke hører![]()
Nei det er ikke så lett alltid for de å forstå det som for oss er logiskVille bare fortsatt å minne han på det, min 9 åring har gjort dette i 4 årtil slutt må det gå inn!
Fører jo gjerne til at småsøsken bruker lengre tid før de snakker rent, men er ikke lett for de små å forstå det!![]()