Babyspark

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Som kanskje noen vet så er jeg veldig usikker på termin. Siste mens var i februar i år. Fikk positiv test førte juli etter å ha kasta opp.

Var på tul og var rundt 6+3 i følge mål og foreløpig termin 4.mars.
Det var hjertelyd, hjerte i bevegelse, alt stemte. Var hos legen i uke 12 og hørte også hjertelyd.

Men jeg må vente til OUL for å vite mer eksakt termindato. Den er ikke før 7.okt. Altså i min uke 20.

Nå i dag er jeg 16+4. Jeg har slått meg til ro at jeg var mindre på vei en det jeg antok selv. Men nå begynner jeg å lure. Fordi nå ligger jeg her og kjenner småspark. Til og med pappan kan kjenne det og jeg fikk dama til svigerfar til å kjenne. Jeg har ikke kjent det så tidlig med de andre to. Men rundt uke 18.

Var så uventet å kjenne det så passe kraftig. Kjenner det rett over trusekanten. Bytter litt på side. Det er så forskjellige og hardt at de ikke er er hikke ift takt.

Andre som ikke visste termin før oul?
Og andre som er like fascinert over kroppen og følelsen av baby på tross av barn fra før?

:p

Ikke uvanlig å kjenne liv tidligere og også tydeligere når man ikke er førstegangs.
Min erfaring er også at det varierer fra barn til barn hvor kraftig og hvordan de beveger på seg.

Fikk selv først en termin på ul, men de neste to ul samsvarte med hverandre og ble flyttet ca en uke.
Var sykehuset som endret sist så vet ikke om de vil endre på OUL eller hva.
Måtte også ha ul for å fastsette termin

Jeg har kjent liv fra uke 16. Men det kunne ikke kjennes på utsiden før uke 19-20 .
Dette er min første, synes det er utrolig spennende. Kjenner på magen hele tiden. :)

Back
Topp