Babysolkrem

DobbyHP

Glad i forumet
Septembergull'17
Hei. Det har kommet en solkrem til baby. Hva tenker dere i forhold til denne? Er det noe dere ville kjøpt?

"La Roche-Posay Anthelios XL Baby lotion SPF 50+ til babyer er en sollotion med høy beskyttelse, optimal toleranse og komfort tilpasset babyer. Beregnet til babyers fine og sensitive hud som aldri har vært eksponert for sollys. Til inndirekte soleksponering.
Passer fra 6 måneder. Til ansikt og kropp. Unik og kremet konsistens som respekterer babyers hud. Uten parfyme og uten parabener."

http://www.vitusapotek.no/Products/...os-XL-Baby-lotion-SPF-50-50ml/PID-946777.aspx

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    12,8 KB · Visninger: 56
Last edited:
Hm... Jeg er automatisk litt skeptisk til nye ting til babyer. ;) Hadde nok sjekket om den er blitt testet av seriøse parter som Forbrukerrådet.

LRP er jo IKKE et nytt merke! Det er anerkjent og testet, og det beste alternativet for solallergisk hud.

Selv får jeg ofte eksem av selve solkremen, og i tillegg soleksem. LRP er det eneste jeg tåler.

Akkurat denne varianten er vel ny, men den inneholder omtrent akkurat det samme som barnesolkremen deres bortsett fra at den ikke er like vannfast. At den ikke er vannfast gjør at den puster bedre og dermed skader sart babyhud mindre.

Spedbarn skal ikke være i sola nei, men jeg smurte likevel det som "stakk ut av klærne" da vi var i syden første gangen (hun var 11 måneder) fordi sola skinner gjennom parasoller o.l.

Vi har testet denne nye nå på 2.5-åringen fordi jeg syntes flaska var så praktisk å ha i barnehagen. Kjempefornøyd foreløpig :) Eksemungen vår har ikke reagert på den iallfall.

Den virker helt fin, La Roche-Posay er helt klart en av de beste. Og fra 6 måneder kan man bruke solkrem.

Det er da mye bedre å kjøpe denne en de ekstra vannfaste som er til større barn eller voksne. Jeg lette etter noe slikt på våren i fjor når sønnen min var rundt 6mnd men den kom først på høsten og da gadd jeg ikke kjøpe den.

LRP er jo IKKE et nytt merke! Det er anerkjent og testet, og det beste alternativet for solallergisk hud.

Selv får jeg ofte eksem av selve solkremen, og i tillegg soleksem. LRP er det eneste jeg tåler.

Akkurat denne varianten er vel ny, men den inneholder omtrent akkurat det samme som barnesolkremen deres bortsett fra at den ikke er like vannfast. At den ikke er vannfast gjør at den puster bedre og dermed skader sart babyhud mindre.

Spedbarn skal ikke være i sola nei, men jeg smurte likevel det som "stakk ut av klærne" da vi var i syden første gangen (hun var 11 måneder) fordi sola skinner gjennom parasoller o.l.

Vi har testet denne nye nå på 2.5-åringen fordi jeg syntes flaska var så praktisk å ha i barnehagen. Kjempefornøyd foreløpig :) Eksemungen vår har ikke reagert på den iallfall.
Samme erfaring selv, minstejenta her tåler kun LRP-solkrem, eneste hun ikke får eksem av.

Back
Topp