Babysnakk?

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Var hos jordmor i går, og hun sa jeg måtte begynne å snakke med babyen - om hvordan dagen min har vært osv. Men det faller virkelig ikke naturlig for meg!

Snakker dere til babyen i magen?

Sent from my iPhone using BV Forum

ehm.. d har jeg aldri fått beskjed om.. og kommer ikke til å gjøre d med denne heller :)

Har ikkje fått beskjed om da nei....blir heilt feil for meg å snakka eller synga t magen.
Snakke jo med andre heile dagen, så mini kjenne jo stemmo mi ette kvart ;)

Nei, det blir litt rart. Jeg stryker på magen. Har en formening om at babyen merker det. Synger for minien og det vil jo babyen høre. Og snakker gjør jeg jo og innimellom. Tenker det får være nok.

Synger for datteren min, så da hører jo mini det i magen:) men snakker litt til henne hvis jeg syns det er vel mye aktivitet eller hvis jeg syns det har vært litt for lite;) synger i bilen og:P;) tenker det holder:)

Jeg har ikke fått beskjed om å gjøre det, og synes det er rart å bli "pålagt" noe sånt! Enten føles det naturlig ellers gjør det ikke det. For meg faller det seg naturlig, så bare gjør det. Uten st det er en "planlagt" samtale eller noe. Men hadde det føltes unaturlig, så hadde jeg ikke fått det til om jeg hadde prøvd. Babyen din hører jo stemmen din hver dag, og bor i magen din. Tror neppe det er noen tvil om at h*n vil kjenne deg igjen når h*n blir født :) Jeg tror det er det siste jeg ville stresset med! :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg setter meg ikke ned å forteller om dagen min akuratt, men hender jeg snakker til han hvis jeg er alene, men det er mer sånn "jasså, du våkna nå ja lillegutt" ol., mens jeg stryker meg på magen og gliser :-P Jeg synger alltid når jeg kjører bil og rydder og sånt, men er alene og som regel så er det "voksen-musikk" det går i :-P

Tenker at babyen vet jo ikke at jeg snakker til den, så det er vel nok at den hører stemmen min hele dagen. Stryker på magen, men snakke til den, nei det faller seg ikke naturlig for meg. De andre har ikke tatt noe skade av det he he he

Sent from my SGP321 using BV Forum mobile app

Rart å snakke til magen synes jeg. Satser på at det holder at jeg snakker med andre og stryker på magen jeg også :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Stryke ein del på magen ja, men blir som sagt tidligare, feil å snakka t magen :P
Må snart begynna å gå med mammasmykket så eg har fått, så e da endå ein lyd mini kjenne t :)

Det blir helt unaturlig for meg også. Snakker ofte med barna, mannen min og andre kjente. Tenker det holder ;) Hender jeg synger/nynner litt for meg selv også, så den lille får høre stemmen min ofte uansett :)

Jeg har snakket en del til magen. Har veldig mange tanker og følelser rundt dette svangerskapet, så hodet mitt sprenges hvis jeg ikke sorterer tankene mine ved å si høyt det jeg tenker. Så har lagt til meg vanen med å snakke til mini når jeg kjører bil. :-)

Appen <3

Eg synest det har vert veldig feil å snakke til magen. Men i dag så gjorde eg det plutselig mens eg kjørte bil :) var liksom heilt naturlig akkurat då :) men greier ikkje snakke med magen berre for å snakke..

Snakker ikke bare for å snakke, det faller meg ikke naturlig. Men hender jeg av og til slenger en komentar eller noe ned til mini i løpet av dagen uten at jeg tenker over det. Kanskje bare et enkelt spørsmål, som om at jeg nesten prater til meg selv når jeg er alene :-P men det er ikke alltid og bare når det faller naturlig inn. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Man skal ikke gjøre noe som føles unaturlig iallefall!

Hihi eg snakker ikke sånn direkte, syns det virker så rart(for min del)... men samboeren snakker med han innimellom! Og ber meg om og hilse til han når vi er på jobb og slikt.. :D Styrker og "klapper" på han!

Jeg gaukær og synger i bilen, men det er jo fordi jeg liker en sang :P smører magen og stryker meg på magen, men kan ikke si jeg sitter og legger ut om hvordan dagen min har vært h*n er jo med meg overalt så merker velkommen jeg har det bra eller dårlig ;) :D

Back
Topp