Babysikre hus/leiligheten

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Kor mange skal Babysikre huset sitt? Her er mini blitt veldig mobil og tar tak i ting, river litt og øydelegg plantene mine :P
Tenker at det kanskje er greitt å fjerna ting han ikkje får lov til å ta. Ellers er der vel stor fare for at hans første ord blir NEI :P Og det vil eg ikkje.... Ska vera mamma det ;)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Her har vi gjemt bort ledninger. Skal også sikre stikkontakter. Dører også etter hvert. Vi har forsåvidt en liten leilighet så er ikke så vanskelig å følge med på hva hun driver med, siden jeg ser henne fra kjøkkenet. Ellers er jeg ganske nøye på å støvsuge ofte for å være sikker på at de ikke ligger små løse gjenstander på gulvet.

• Liker
Reactions: EJ
Berre lure, er stikkontaktar så alvorleg/nøye? Skal vel ein god del til for å treffa holet med noko, spesielt av noko metall?

❤️Gutt 24.02.14❤️

Berre lure, er stikkontaktar så alvorleg/nøye? Skal vel ein god del til for å treffa holet med noko, spesielt av noko metall?

❤️Gutt 24.02.14❤️

Jeg syns iallfall det. Vet aldri hva de finner på! Stikker fingre inn der eller bruker andre gjenstander på det. Tygging på ledninger er jo også farlig.

• Liker
Jeg tenker at det er ikke alt man trenger å sikre med en gang.. Men gradvis.. Ledninger, plastposer og kjemikalier er jo greit at ikke ligger tilgjengelig.. Jeg kommer til å sikre stikkontakter.. ihvertfall de på rommet hans og de som er lett tilgjengelig.. alt er jo spennende etterhvert.. og ikke minst passe på/sikre ting som kan falle over han.. Når han drar seg opp etter ting...

• Liker
Sønnen min lærte nei og ikke røre i 7-8mnd alderen, veldig greit:) kan liksom ikke fjerne alt av blomster, gardiner, duker, lamper og alt... Så noe nei må det bli... Ellers har jeg erfart at skuffer og skap med "voksenting" de ikke kan skade seg på er morro:) Lot sønnen min rote ut kjøkkenredskaper, suppeposer, gamle cder osv. Og så er det et tidsfordriv med å plukke alt ut og så inn igjen (med hjelp) og så alt ut igjen. Da er det ulovlige ikke så spennende lenger.

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker

❤️Gutt 24.02.14❤️
Neida det er ikke nødvendig.

• Liker
Dette med babysikring minner meg på en sang, Vinskvetten - sikkerhet... Den sangen er bare genial og er fra -94 så sier litt om hvor rett de tok og hvor forandret det har blitt fra eg var liten og til no... Ja eg har lært etter at nevøen min fikk en kommode over seg og kusinen min dro en heltre veggseksjon over seg for snart 30 år siden.. endel av møblene skal skrus fast og de mest utsatte stikkontakter skal sikres, skapet med masse kjemikalier i skal flyttes fra underskap til overskap og ellers er det ikkje så mye eg skal gjøre... :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

• Liker
Hvorfor ikke?
Fordi du får ikke strøm ved å stikke fingrene inni. Du må ha noe i metall og stikke inn i begge samtidig. Skal mye til... Xen til mamma er elektriker og da sønnen min krabbet bort og begynte å fikke med stikkontakten sa han at det ikke var farlig.

• Liker
Jeg har hørt at i de nye stikkkontaktene skal det mye til for å få strøm, men at de aldre modellene bør man være mer forsiktig med..

• Liker
Her blir det trappegrind og stikkontant beskyttelse i de kontaktene som er i "lekekroken". Mener å ha hørt at de nyeste stikkontaktene har innebygget barnesikkring?! Vi setter no på ekstra uansett.. Peisgrind til vinteren har vi, i tillegg kommer jeg til å sette på barnesikring på skuffen med bestikk og kjøkkenredskaper :)

Blomster og ting i vinduet blir værende, så får vi se hvordan det går :)

Jeg har hørt at i de nye stikkkontaktene skal det mye til for å få strøm, men at de aldre modellene bør man være mer forsiktig med..
Ja det kan godt hende! Tenkte jeg ikke på...

• Liker
Her blir det trappegrind og stikkontant beskyttelse i de kontaktene som er i "lekekroken". Mener å ha hørt at de nyeste stikkontaktene har innebygget barnesikkring?! Vi setter no på ekstra uansett.. Peisgrind til vinteren har vi, i tillegg kommer jeg til å sette på barnesikring på skuffen med bestikk og kjøkkenredskaper :)

Blomster og ting i vinduet blir værende, så får vi se hvordan det går :)
Du ser det i hullene at det er hvitt i, det er beskyttelsen du må dytte forbi for å få inn kontakten. Er det mørkt i hullet rett inn, bør du ha beskyttelse:) hvis du skjønte hva jeg mente:p

Go'gutten født 12.02.14♡

Skal ha trappegrind og skaplås

Go'gutten født 12.02.14♡

Du ser det i hullene at det er hvitt i, det er beskyttelsen du må dytte forbi for å få inn kontakten. Er det mørkt i hullet rett inn, bør du ha beskyttelse:) hvis du skjønte hva jeg mente:p

Go'gutten født 12.02.14♡

Skjønner :) Vi hadde ikke trengt, men har uansett...

Sikrer litt etterhvert når jeg ser behovet melder seg. Setter nok plugger i stikkontaktene og kjøper hjørnebeskyttere til bord i alle fall.

Trappegrind, beskyttelse framfor ovnen, muligens hjørnebeskyttelse til stuebordet, de mest utsatte stikkontaktene og skap med kjemikalier skal sikres.

Ellers bør vel duker fjernes og en del pynteting og blomster flyttes høyere opp her i hjemmet.

Ang stikkontakt så er det heller seksåringen som kunne funnet noe i metall og fått borti 2 punkter i stikk-kontakten, enn en liten baby.

Ift peis - må man feste grind i veggen? Eller bare sette rundt?

Back
Topp