Babyshower

Turjente92

Blir kjent med forumet
Hei!

Tror dere at dere kommer til å bli overrasket med babyshower? Når tror dere det skjer i så fall?

Jeg har fått for mine to eldste barn, og denne gangen har jeg selv invitert til "jeg går ut i permisjon - igjen!!" lunsj/spa på the well da jeg ikke ønsker en ny runde. Har alt jeg trenger, og ønsker kvalitetstid med venninnene mine:happy: Mitt første barn var marsbarn, og da fikk jeg det i slutten av januar/starten av februar!

Søsteren min har spurt om jeg vil ha, så kommer nok til å bli :) Snakket da om at det blir etter jul.

Familien min bor spredt over hele landet, samme med venner. Fortalte om graviditeten til min søster som var på tre dagers besøk på en fredagskveld, og på søndag så våknet jeg til babyshower. Ble med mamma, søster, tantebarn, svigermor og svigersøster. Ingen andre hadde mulighet på 1 dags varsel. Var veldig koselig:Heartblue Min mor reiser til Thailand nå om et par uker, og er borte til etter fødsel, så var veldig hyggelig at de kastet seg rundt å fikk ordnet før hun drar☺️

Har ikke fått med de fire andre, så.. det tviler jeg sterkt på. :) har ikke så mange tette vennskap uansett, men har nå det jeg trenger da.

Fikk med førstemann for 15 år siden, ufrivillig, da jeg ikke er fan av sånt. Takknemlig for at de stelte i stand og det ble jo såklart hyggelig, men jeg har sagt at jeg ikke ønsker det nå. Jeg liker ikke å bli overrasket :hilarious: :wtf:

Jeg er ikke så fan av babyshower, og sa til mine nærmeste at jeg ikke ønsket det. Vi gikk ut og spiste lunsj for å feire at vi skulle bli foreldre. Syns det er litt «teit» at det ofte bare er for damene. Kan ikke pappaen også feires? Og at partnere blir med. Syns det blir så sykt «jentete» og dillete med de typiske babyshowerene. Men jeg unner selvfølgelig alle å feire sånn de vil :hilarious: :Heartpink

Jeg fikk babyshower da jeg var rundt 7 mnd på vei med første. Det var så fint at mennesker jeg er glad i gjorde en sånn innsats for å markere det største som skulle skje i mitt liv, altså å bli mor. Den oppmerksomheten er et godt minne jeg bærer med meg. Regner ikke med at det blir noe sånt nå med nr to da, og vi har jo det meste vi trenger. Når det er sagt er det jo ikke noe i veien for å invitere til en liten feiring selv ❤️

Jeg sa med første at jeg ikke ville ha det, og samme gjelder nå. Heller ikke masse gaver før babyen er født. Jeg er av natur pysete, og synes det er skummelt å feire før babyen er her. Men vil gjerne samles etterpå. Sist fikk jeg likevel en liten «markering» i form av at vi gikk ut og spiste, også gikk vi alle og så en kamp i hockey sluttspillet det året. Uten gaver. Det var hyggelig, og passet meg mye bedre :) Skal sies at jeg har arrangert for flere venninner som synes sånt er helt topp, og da unner jeg dem selvsagt å feire på sitt vis:)

Tror jeg får en babyshower ja, men er usikker om jeg faktisk vil ha det :smiley-ashamed004 veldig koselig at noen vil stelle i stand en sånn overraskelse, men blir litt stresset av tanken:nailbiting:

Jeg haater overraskelser, men to venninner har hintet frempå. De vet hva jeg tenker om Babyshower, så jeg får bestemme dato.
Også har jeg sagt at jeg ikke vil ha sånne leker som blindtest babymat, bleieskiftkonkurranse og alt sånt. Liten sammenkomst med god mat er trivelig, men gjør det enkelt! Da blir jeg fornøyd

Nei, det har jeg aldri blitt og det her er nummer fem :Heartpink Men det skal det sies at jeg ikke er glad i sånt type oppmerksomhet da og det vet de som kjenner meg, så er nok derfor :p

Jeg har hatt en liten «avtale» med ei venninne at vi skal arrangere for hverandre den dagen vi eventuelt skulle bli gravide. Men så ble vi begge gravide samtidig - med termin kun to dager mellom hverandre. Veldig gøy å ha en så nær venninne med termin så godt som samtidig, men litt spent på om babyshower ryker:laughing021

Jeg har hatt en liten «avtale» med ei venninne at vi skal arrangere for hverandre den dagen vi eventuelt skulle bli gravide. Men så ble vi begge gravide samtidig - med termin kun to dager mellom hverandre. Veldig gøy å ha en så nær venninne med termin så godt som samtidig, men litt spent på om babyshower ryker:laughing021
Lag en felles da! Det trenger vel ikke være en overraskelsesfest egentlig :)

Felles er ikke dumt! Jeg og ei venninne skulle egentlig ha felles i fjor, da vi hadde termin med en måned mellomrom. Men så endte jo jeg med å miste da..

Lag en felles da! Det trenger vel ikke være en overraskelsesfest egentlig :)
Felles er ikke dumt! Jeg og ei venninne skulle egentlig ha felles i fjor, da vi hadde termin med en måned mellomrom. Men så endte jo jeg med å miste da..
Egentlig ikke dumme forslag synes jeg, men i min gjeng er det ikke vanlig å arrangere for seg selv. Føler kanskje det blir litt rart? Eller er det bare jeg som er litt rar som tenker på det?
Har egentlig ikke noe problem med å gjøre det sånn, men ser for meg at andre kan synes det er litt merkelig.

Egentlig ikke dumme forslag synes jeg, men i min gjeng er det ikke vanlig å arrangere for seg selv. Føler kanskje det blir litt rart? Eller er det bare jeg som er litt rar som tenker på det?
Har egentlig ikke noe problem med å gjøre det sånn, men ser for meg at andre kan synes det er litt merkelig.
Du arrengerer jo ikke for deg selv, men for venninnen din! Og venninnen arrangerer for deg. Dessuten, drit nå i hva de andre mener da :happy: de er sikkert egentlig takknemlige for at de ikke trenger å sette av to dager :)

Jeg fikk med nr 1 og det var veldig koselig :Heartred Forventet egentlig ikke noe denne gangen siden det er barn nr 2. Før jeg fikk barn var jeg veldig av oppfatningen at det er noe man kun gjør med barn nr 1, så kan liksom ikke forvente noe nå. Men hadde jo vært koselig å
samle venner og familie på en eller annen måte uansett:happy:

Hvis dere har samme vennekrets, så tipper jeg at det må absolutt være like greit å ta det samlet!
Det må jo ikke være en overraskelse; faktisk like greit at det ikke er det.. :P men da kan dere jo planlegge sammen og sånt. Høres jo veldig fint ut, og jeg tipper hvis dere presenterer det sånn for vennegjengen, så er de nok enige i at det er en grei idé. Så slipper de delta på to stykker ila samme uke e.l. :p

Back
Topp